Gå til innhold

ADHD i arbeidslivet

Anbefalte innlegg

Gjest Kamilla26

Jeg er en kvinne på 26 år som nå nylig har fått diagnosen ADHD. De mest plagsomme symptomene mine er: Konsentrasjonsvansker Motorisk uro og prater fort og mye. Husker dårlig. Blir veldig fort veldig sint. Har 100 ting i hodet hele tiden og altid masse prosjekter og ting jeg vil gjennomføre - det ender alltid i kaos Svært impulsiv, urolig... Har en sånn motor inne i meg som durer og går hele dagen, driver meg rundt uten mål og mening - med høyt tempo! Jeg jobber nå i en 80% stilling innen helsevesenet (har en høyere utdannelse) Så det stilles daglig store krav til meg som jeg aldri klarer å innfri. Jeg har mye ansvar og jobben min krever nøyaktighet - det er jeg ikke flink til. Er så redd det skal gå galt en dag. At noen får feil medisin, eller at en beskjed blir glemt som igjen får fatale følger for et menneske.... Jeg blir ekstra ille når jeg skal ha mensen, da lever jeg i enm egen verden i 1 ukes tid. Det er helt grusomt. Jeg mister kontakten med omverden, klarer ikke oppfatte noe rundt meg, alt blir bare helt "grøtete" , er konstant trøtt, kjempesint hele tiden., Helt pyton. Blir ofte suicidal også denne uka.Tenker på å ta livet mitt o.l (det er bare når jeg har PMS) Nå er jeg delvis sykemeldt pga plager med ryggen, jobber bare 50%. Jeg kjenner hvor mye bedre jeg har det når jeg kan jobbe redusert! Livet mitt er helt anderledes!! Jeg klarer å komme hjem å være en mamma for datteren min! Når jeg jobber fullt, vil jeg bare hjem å gjemme meg bort. Slippe alle krav fra omgivelsene. Orker ikke være en mamma, vil ikke se vennen mine, vil ikke ha en kosete kjæreste rundt meg. Jeg bruker så mye energi hele dagen på å gjennomføre jobben min, at når jeg kommer hjem er jeg helt brukt opp. Økonomisk har jeg ikke mulighet til å gå 50% stilling, har jeg noen som helst mulighet til å få delvis uføretrygd? Ønsker jo å jobbe, trives med å jobbe. Men jeg klarer virkelig ikke å jobbe så mye som nå... jeg har jo ikke noe liv... Har du noen andre råd om hvordan arbeids situasjonen min kan bli lettere? Omskolering, kunne det vært en mulighet? Et yrke som krever mindre av meg? Takker for alle råd.. Er helt på felgen her jeg,,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299496-adhd-i-arbeidslivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...