Gå til innhold

Klamydia

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilt857

Hei! Jeg er en jente på 21 år som har fått påvist klamydia. Jeg har blitt smittet en gang tidlig i sommer. Jeg har hatt en fast partner og kjæreste siden slutten av juli. Vi hadde sex reglmessig ca 2 gang for dag de 4-5 første mnd, etter det og fram til nå har vi nesten ikke hatt sex pga at jeg har hatt smerter i underlivet når vi har hatt sex. Når jeg fant ut at jeg hadde klamydia tok jeg medisin og kjæresten min testet seg og begynte behandlingen han også, men nå har han fåttsva på testen og han hadde ikke klamydia. Han tror derfor at jeg har vært utro og at dette er noe jeg har fått nylig. Hans lege sa at det var lite trolig at han ikke sku ha blitt smittet av meg så mye sex som vi har hatt. Jeg er veldig fortvilt for jeg har ikke vært utro mot han. Hva er grunnen til at han ikke er blitt smittet når klamydia vanligvis smittes så lett? Hva store er sjansene for at dette skjer? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at han skal tro meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299681-klamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det er flere mulige forklaringer på den situasjonen du /dere er i. For det første kan du ha pøådradt deg klamydiainfeksjon tidligere (det er kanskje ikke urimkelig å anta at du har hatt skesuelle kontakter tidligere). Det forekommer ganske ofte at selv om en blir infisert men får ingen symptomer. Også hender det at etter en periode uten symptomer kommer symptomene frem. Så du kan ha hatt denne infeksjonen fra tidligere. Dette er kjent og man kan ikke bruke klamydiainfeksjon som bevis på utroskap.

Det er vanskeligere å forklare at det kan ikke påvises infeksjon hos han etter at dere har hatt en ganske intens seksuell samkvem over lenger tid. Det er mulig et han har hatt en meget lavgradig infeksjon som forsvant ved behandling. Jeg er ikke sikker på om jeg oppfattet det riktig at det ble tatt prøve fra han etter behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299681-klamydia/#findComment-2425408
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...