Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære jordmor

Jeg har en drøy uke igjen til termin og senest i går ettermiddag/kveld og i natt har jeg gått med vonde kynnere/falske rier som kommer hyppig og forholdsvis regelmessig. De kommer hyppigst når jeg sitter og ligger, og blir mildere når jeg beveger meg, så det er nok ikke ekte rier, men de gjør veldig vondt. Slik har jeg hatt det flere ganger de siste ukene, og siden de kommer mest om kveldene og ettermiddagene og varer utover natten blir det etterhvert mange søvnløse netter på meg. I dag føler jeg meg helt "mørbanket" i kroppen etter nattens strabaser. Det murrer i korsryggen og jeg har nesten en slags "gangsperr" følelse i underlivet og nedover lårene Jeg føler meg også litt uvel og "rar" i kroppen. Men ingen kynnere. For når morgenen kommer er riene som blåst bort og bare en uendelig tretthet sitter igjen. Med en treåring i huset er det ikke så godt å få hvilt på dagtid heller. Er redd jeg sliter meg ut før fødselen starter på skikkelig. Jeg skjønner liksom ikke hvorfor ikke fødselen starter når kynnerene er så sterke. Er redd jeg ikke skal vite når det er alvor. Første fødsel var over på 5 timer. Den startet ved at vannet gikk 16 dager før termin.

Trøster meg med at det ikke er lenge igjen uansett, men det føles som om fødselen aldri kommer til å starte, og jeg blir bare mer og mer sliten for hver dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29969-sliten-av-falske-rier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen!

Det er som om jeg kunne skrevet innlegget selv. Har det på akkurat samme måte som deg. Spennende å se hva du får til svar.

VI får bare prøve å tenke positivt, snart er nurkene her. Vi har jo tross alt ikke gått over termin ennå!

Hilsen en medlidende og meget forståelsesfull

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29969-sliten-av-falske-rier/#findComment-119711
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det er helt klart veldig slitsomt å ha det slik du beskriver, men det er slettes ikke uvanlig. De plagene man gjerne har mot slutten, er knyttet til at man er stor, har mye kynnere, sover dårlig, vanskeligheter med å få hvilt nok og mye annet av det du beskriver. Heldigvis er det ikke lenge igjen, og når du faktisk fødte før termin forrige gang, er det store sjangser for at det samme skjer igjen. Jeg tror jeg først og fremst vil anbefale deg å prøve å få avlastning på dagtid, så du kan få hvilt deg så mye som mulig i de dagene du har igjen til fødsel. Det er ingen som er tjent med at du er helt utslitt før fødsel, noe du selv er inne på. Den siste tiden blir ofte kalt rugetiden, og det sier vel egentlig sitt. Den eneste store oppgaven man (burde) ha, er å ta vare på seg selv og det lille barnet du bærer på. Prøv å la alt annet ligge, så du ikke brenner ditt lys i begge ender.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29969-sliten-av-falske-rier/#findComment-119934
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...