Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei jeg har tatt en sæd test. har vært hos legen min for å prate om den men ble liksom ikke så mye klokere. fikk med meg at det var dårlig bevegelse og liten vilje til å svømme for å si det sånn. lurerpå om noen kan svare meg på hva de forskjellige tingene i testen betyr og hva sjangsen er for oss å få barn? hvilken alternativer osv. prøven viste som følger:volum 6,0 ml, konsentrasjon 22,0 mill/ml , viskonsitet 2 arb(1-3), aggregasjon 0 (arb 0-4), motile spermier 42 %, rask prog.sperm 12 %. kommentar til resultat:asteozoospermi. rundceller 0-2, morf.normale 7%. håper på noen kloke svar....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299713-s%C3%A6d-kvalitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Konklusjon er at det er litt mange unormale celler og litt for dårlig bevegelighet. Med den er ikke så dårlig at graviditet er utelukket. I første omgang rekvireres ny test om noen måneder. Hvis graviditet ikke lykkes, vil man forsøke prøverør, evt ICSI hvor den sædcelle dyttes rett inn i egget.. Så det er absolutt mulighet for å behandle, hvis det ikke lykkes med naturmetoden. Vær optimist!

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299713-s%C3%A6d-kvalitet/#findComment-2425729
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...