Gå til innhold

KUL I LYSKEN....

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 27 år som har fått en kul i lysken/overgangen fra låret. Denne dukket opp for 3-4 uker siden. I begynnelsen vokste den hver dag, og var veldig øm. Prøvde å klemme ut puss etter alle kunstens regler, uten å lykkes. Jeg dro til legen, da jeg trodde det var en lymfeknute. Fikk beskjed om at dette var et aterom/en betent talgkjertel. Altså ingen lymfeknute. Legen ga meg henvisning til hudlege. i mellomtiden har den gått betraktelig ned i størrelse, og den er ikke vond lenger. I dag hadde jeg time hos hudlegen. Han så på det som var igjen av kulen, og kunne ikke gi meg noe konkret svar. Han trodde det var en lymfekute...(!) Og ville at jeg skulle ta blodprøver for å utelukke evt kreft etc. Takk for den liksom.... Burde ikke en hudlege se /kjenne forskjell på en talgkjertel og en lymfeknute? Jeg er kjemperedd, og dro rett til fastlegen for å bestille time til blodprøver...... Kan noen gi meg råd/ fakta? Jeg føler meg veldig usikker ettersom to leger sier to forskjellige ting....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299859-kul-i-lysken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nå uten kuler i lysken!

Jeg hadde veldig plager med kuler i lysken tidligere. Det var alltid bare talgkjertler...... En har jeg rester av ennå, etter 15 år. En annen har jeg arr etter etter at den ble skåret bort for å sjekkes. Legen min sa at en tommelfingerregel var at dersom man kunne bevege på kulen var det talgkjertel. Dersom den "hang fast" kunne det være noe annet, men sannsynligheten for at det var noe alvorlig var mikroskopisk. Det er visst vanlig med kuler i lysken. Hos meg var det aldri noe alvorlig. Håper det samme for deg. Ta de legetimen du kan for å bli beroliget. Tror kanskje den ene legen har sleiet litt vel mye med leppa om mulige farlige sykdomer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299859-kul-i-lysken/#findComment-2428546
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...