Gjest xine Skrevet 18. juni 2001 Del Skrevet 18. juni 2001 Jeg er i mitt tredje svangerskap i uke 9. Jeg lurer på om det er mulig at man kan ha kynnere så tildig i svangerskapet? Når jeg har gått en stund, eller anstrengt meg med noe, så får jeg sammentrekninger nederst i magen, som ikke er direkte smertefulle, men ubehangelige, og som går over når jeg hviler meg igjen. Jeg har to tidlige fødsler bak meg fra før av, en i uke 25, og en i uke 35. Jeg kjente også tidligere kynnere ved 2. svangerskap, men ikke så tidlig. Er bekymret for at dette kan være noe forvarsel på spontanabort, eller at jeg bør sykemelde meg. Jeg er i heller dårlig form ellers; dvs. kvalm døgnet rundt og veldig trøtt, trenger 12-13 timers søvn i døgnet for å fungere.... Jeg hadde problemer med bekkenet i forrige svangerskap fra 3. mnd. men har ikke noe særlig ryggsmerter nå, bare når jeg kjører bil. Har heller ikke tegn til blødninger. Kan det være kynnere så tidlig, og er dette mulig å påvise, eller undersøke på noen måte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29986-tidlige-kynnere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 Livmoren din er så liten ennå at den faktisk ikke er mulig å kjenne over skambeinet, og derfor er det ikke så lett å gjenkjenne kynnere ved å ta på magen. Hvis du likevel synes at du kjenner sammentrekninger, minner det sikkert litt om mensmurring e.l. Det er klart at man bør ikke ha for mye av den slags så tidlig, men det behøver ikke bety at noe galt er på ferde. Jeg synes du skal ta kontakt med legen din og spørre om å få en litt grundig sjekk. Du har født både altfor tidlig og relativt tidlig i de tidligere svangerskapene dine, og det bør man helt sikkert ha i mente når man evt. vurderer din situasjon. Det er ikke umulig at et sykemelding hadde vært på sin plass. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29986-tidlige-kynnere/#findComment-119938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.