Gjest 30 kg lettere... Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg er 36 år og har tatt av 30 kg i løpet av 7 mnd'er. Har hele tiden vært aktiv med turgåing i skog og mark. Jeg merker at huden er slakk forskjellige plasser på kroppen, men tror og håper at det trekk seg inn etterhvert. Men jeg bekymrer meg for huden i ansiktet, som er pløsete og mer rynkete nå. Er det noe jeg kan gjøre for å få den litt strammer eller for å hjelpe på elastisiteten? Er fornøyd med å ha tatt av så mye, men er kjipt å se så rynkete ut.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299899-slapp-hud-etter-slanking/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 T T il deg som er 30 kg lettere ! Å gjennomgå en slik omstilling som du har bak deg innebærer ikke bare mentale prosesser, men også en stor omstilling for de flest organer i kroppen. Først og fremst handler det om en lettelse og gevinst for hele systemet, men også ulemper som du påpeker. Hud, underhud og bindevev har stor fleksibilitet og evne til å innta mer eller mindre tidligere fasong etter overvekt og svangerskap, men alt blir ikke helt som før. Dersom du ikke er fornøyd med ditt "nye" ansikt , er det jo litt som kan gjøres uten å gå altfor drastisk til verks. Kremprogram med a-vitaminsyre eller fruktsyre kan hjelpe litt på hudkvaliteten, men ikke på større hudoverskudd. Forskjellige lasere kan også hjelpe, men det er viktig å huske på at jo mer du ønsker å oppnå, desto mer plagsomt kan etterforløpet være og det kan også være risiko for å skade huden, selv om den er liten. Fraxel laser kan hjelpe litt , men gir ikke så mye oppstramming og du må kanskje ha 4 behandlinger. CO2- laser kan hjelpe mer, og gir definitivt mer oppstramning, men hvis slik laser brukes i hele ansiktet er det større risiko for plagsomt etterforløp og det kan helt unntaksvis forekomme arr. Plastikkirurgisk ansiktsløft kan vurderes, men det kommer litt an på hvordan det ser ut. Viktig også i vite at slik behandling bare virker på hudoverskuddet , ikke på hudkvaliteten. Tror nok det er best å starte med en vurdering hos en hudlege som kan laser og kirurgi . Dessuten bør du ikke forhaste deg. Kroppen kan nok fortsette å restituere seg 1/2-1 år og kanskje lenger etter vektreduksjonen, så tålmodighet hjelper også. Lykke til ! Hilsen Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299899-slapp-hud-etter-slanking/#findComment-2428435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.