Gå til innhold

dillemma..eller hva det nå kan kalles.

Anbefalte innlegg

Gjest LinniminnI

Jeg er en kvinne i 20 årene som nå er sammen med en annen kvinne, men som tidligere kun har vært sammen med menn.

Jeg hadde aldri noe godt sexliv med mennene jeg var sammen med...dvs.vi kunne ikke ha samleie,fordi det gjorde vondt.Andre ting gjorde vi,og vi greide å tilfredsstille hverandre, men jeg tente aldri på dem på samme måte som med min nåværende kjæreste.

I disse tidligere forholdene opplevde jeg ofte at eksene mine hadde lyst når ikke jeg hadde lyst..dersom de var på besøk hos meg(nå snakker jeg om når vi var yngre og jeg fortsatt bodde hjemem hos foreldre..) -kunne de aldri gå hjem uten og "få seg noe." Jeg spilte som regel med og lot dem få viljen sin,selv om jeg kanskje ikke hadde spesielt lyst selv.

Det jeg opplever i mitt nåværende forhold er at dette er nærmest snudd på hodet. I begynnelsen av forholdet fikk vi nærmest ikke nok av hverandre.Det var uvandt å skulle ha sex med en annen kvinne,men det var bra,faktisk bedre enn noe annet jeg hadde opplevd. Og vi gjorde det stort sett hver gang vi sov sammen. Dette fortsatte en stund etter vi flyttet sammen, og vi har nå vært samboere en stund. Og nå føler jeg sexen har stoppet opp. Vi pleide ha sex nærmest hver kveld. Det gikk over til annehver kveld, og når det gikk så langt som til en gang i uken,kjente jeg at jeg begynte å bli "utålmodig". Jeg hadde vendt meg til å ha et bra sexliv, og jeg tenkte at vi var så heldige som hadde det slik, og så er det plutselig slutt på det..

Vi hadde det så bra sammen, og jeg føler et forhold trenger den intimiteten for å bli "komplett". Jeg trodde det skulle fortsette slik,kanskje ikke hver dag,men noen ganger i uken..vi er toss alt bare i 20 årene,sexlivet skal vel ikke begynne å skrante allerede nå, vertfall ikke når man er forelsket i hverandre!

Jeg tror ikke problemet ligger i at vi ikke tenner på hverandre lenger..jeg håper og tror vertfall hun fortsatt tenner på meg på samme måte. Men det er litt vanskelig å skjønne hvorfor det har blitt slik. Hun jobber,står opp tidligere enn før,og da er det lov å være trøtt om kvelden. Men jeg føler hun er mer interessert i å sitte foran tv `en så lenge som mulig før hun nesten sovner sittende, enn å kanskje legge seg litt tidligere slik at det fortsatt blir tid til litt kosing. Jeg mener ikke hver dag. Er ofte trøtt selv, og vet at hvis vi først kommer i gang så kan det ta litt tid.. Men litt oftere enn det forekommer nå tror jeg hadde vært på sin plass, for forholdets skyld. Jeg vet man ikke er like "nyforelska" gjennom hele forholdet, men når vi fortsatt er så glad i hverandre, hva er det da som gjør at vi ikke får til å være intime oftere? Vi kysser og klemmer mye ellers når vi er hjemme, men det stopper liksom der..ikke noe "før sengetid" sex på sofaen, og heller ikke noe når vi legger oss, som ofte forekom tidligere.

Jeg savner å merke at hun har lyst på meg!At vi kan ha sex før vi står opp om morgenen en gang vi begge har fri, eller at det kan skje på ettermidaggen..det er ikke lenge siden det var slik,men så virket det etter hvert som det var noe som sa "nå er det nok.." og så dabbet det hele av.

Jeg vet ikke om det kun er meg som tenker sånn, for vi snakker ikke om det...før pleide vi aldri snakke om når vi skulle gjøre det, det bare skjedde naturlig, og det føltes godt. I det siste har vi begynt å oppføre oss annerledes også når vi skal gjøre det, føler det har dabbet litt av,eller at vi rett og slett ikke..tar det helt ut.

Dette er veldig frustrerende for meg. Noen ting er vi flinke til å snakke om, men dette er et tema som jeg ikke greier å ta opp. Jeg føler at det alltid skjer på hennes premisser, at jeg må vente til hun plutselig en kveld føler for det..og da får hun som regel viljen sin. Jeg vet ikke om hun kun vil denne ene kvelden en gang iblandt, eller om hun egentli vil oftere, men ikke tør/orker å prøve, fordi hun føler det samme som meg? Noe jeg tviler på hun gjør, for jeg får ofte følelsen av at hun viser med kroppsspråk at hun heller vil sove enn å ha sex med meg. Før var det omtrent en selvfølge at noe skulle skje før vi sovnet, mens nå har det blitt en selvfølge at det ikke skal det.

Jeg er livredd for å bli avvist, så orker derfor ikke ta noe intiativ nå lenger.Ikke når det er slik som dette.Før tøyset vi mye og tok på hverandre på intime steder ellers, men nå orker jeg ikke det...for jeg vet det stort sett ikke blir til noe mer. Jeg skjønner bare ikke hvordan hun kan være fornøyd med å ha det sånn, siden vi hadde det så bra i senga tidligere.. merker at jeg blir deppa av å tenke på at hun ikke savner det like mye som meg og dermed kanskje ikke var så fornøyd med det,eller ikke tenner like mye på meg, som jeg trodde.

Any thoughts?

Jeg vet mange råder meg til å bare snakke med henne nå..eller til å kanskje prøve å forføre henne en kveld..men..jeg blir så deppa av å tenke på at hun er fornøyd slik vi har det, med sex kanskje en sjelden gang,opptil et par ganger i mnd. Forskjellig sexlyst er også en mulighet, men det så ikke ut til å være noe problem tidligere...hvorfor skulle jeg fortsette med samme lyst og hun ikke? Mange tanker surrer rund ti hodet på meg nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299906-dillemmaeller-hva-det-n%C3%A5-kan-kalles/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det eneste du kan gjøre, er å forsøke å snakke med henne om dette. Ikke buse ut med "vi har aldri sex lenger" eller noe slik i en krangel eller lignende, men ta det opp forsiktig. Fortell hvordan du føler det, at du savner intimiteten som sex gir, at du gjerne vil at dere finner tilbake til gløden dere hadde tidligere.

Jeg håper dere finner ut av det!

Gjest Valnøtt

Du vet nok bedre enn de fleste med kvinnelig partner at kvinners tenningsmønster er kompliserte saker :-)

Høres ut som dere av en eller annen grunn har kommet inn på et feil spor. Kanskje har hun ikke selvtilliten helt på plass i øyeblikket feks?

Men du vet hva du må gjøre da..... Ta det opp på en pen og forsiktig måte... Fortelle henne at du elsker henne og verker av lyrt påkroppen hennes men at du blir lei deg fordi det ikke kjennes ut som hun har lyst på deg.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...