Gå til innhold

Spiseforstyrrelse, eller...?

Anbefalte innlegg

Gjest ostepoppergodt

Jeg har et problem. Jeg tenker konstant på å spise! Og ikke sunn mat heller, men ting som taco, pizza, spaghetti, kina-mat og ikke minst sjokolade! Tenker på det på jobben, i bilen, på trening, når jeg står og vasker opp og selvfølgelig i sofaen foran tv`n.

Takker Gud for at jeg har veldig høy forbrenning og er glad i å trene, men det er plagsomt å ha disse tankene i hodet HELE tiden. Jeg er nok av typen som aldri kommer til å bli veldig tykk, men jeg tenker jo litt på innsiden av meg også, da. Kan ikke se bra ut der inne! :( Prøver jo å motstå fristelsene, men er ikke veldig flink til det. Akkurat nå tenker jeg veldig på en calzone jeg spiste i helga og som jeg bare MÅ ha etter jobb i dag! Skal nok klare å motstå den siden jeg må kjøre et stykke, da.

Er dette en slags spiseforstyrrelse? At jeg tenker på å spise hele tiden og ikke klarer å motstå fristelser? Og hva skal jeg gjøre for å ikke tenke på spising?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299920-spiseforstyrrelse-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest matergodtja

Jeg hadde også en forestilling om at jeg ikke kom til å bli overvektig.

Trodde jeg ikke var typen til det. Jeg var jo tynn som ei fjøl.

178 høy og rundt 50 kg.

Men jeg var og er som deg veldig opptatt av mat, og tenker på mat nesten hele tiden.

Fikk stadig høre kommentarer som..

Du kan jo dytte ned på hva som helst uten å legge på deg.

Ble til og med ( feilaktig) mistenkt for å være bullemiker.

Vel, når jeg runda 35, kom kiloene krypende på.

vel 30 av dem.. Så nå må jeg vel bare innse at jeg er typen til å bli overvektig, og at mitt noe spesielle forhold til mat har en sammenheng med det.

Gjest ostepoppergodt

Jeg hadde også en forestilling om at jeg ikke kom til å bli overvektig.

Trodde jeg ikke var typen til det. Jeg var jo tynn som ei fjøl.

178 høy og rundt 50 kg.

Men jeg var og er som deg veldig opptatt av mat, og tenker på mat nesten hele tiden.

Fikk stadig høre kommentarer som..

Du kan jo dytte ned på hva som helst uten å legge på deg.

Ble til og med ( feilaktig) mistenkt for å være bullemiker.

Vel, når jeg runda 35, kom kiloene krypende på.

vel 30 av dem.. Så nå må jeg vel bare innse at jeg er typen til å bli overvektig, og at mitt noe spesielle forhold til mat har en sammenheng med det.

Uff da! Jeg er 32 så da kan det vel hende kiloene kommer snart, da. Er under 160 lav, så det kommer til å synes fort. Har dårlig samvittighet nå. Har akkurat stappet i meg en halv sjokoladeplate (en stor en). Skal ihvertfall trene et par timer i kveld. :)

Uff da! Jeg er 32 så da kan det vel hende kiloene kommer snart, da. Er under 160 lav, så det kommer til å synes fort. Har dårlig samvittighet nå. Har akkurat stappet i meg en halv sjokoladeplate (en stor en). Skal ihvertfall trene et par timer i kveld. :)

Jeg går på gluten og melkefri diett. Så lenge jeg holder dietten, blir jeg aldri "snaken". Så fort jeg bryter dietten blir hele meg i ubalanse og jeg kan aldri få dyttet nok i meg, være seg mat eller snop. Kanskje du også har det sånn? Ikke nødvendigvis med gluten og melk, men at du får i deg noe du ikke tåler som gjør at du bare må ha mer?

Gjest ostepoppergodt

Jeg går på gluten og melkefri diett. Så lenge jeg holder dietten, blir jeg aldri "snaken". Så fort jeg bryter dietten blir hele meg i ubalanse og jeg kan aldri få dyttet nok i meg, være seg mat eller snop. Kanskje du også har det sånn? Ikke nødvendigvis med gluten og melk, men at du får i deg noe du ikke tåler som gjør at du bare må ha mer?

Hmm...kanskje det! Spiser jo stort sett brødskiver til froskost og lunch med det samme på hver dag så kanskje jeg skal bytte ut det med noe annet og se hva som skjer. Knekkebrød er jo godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...