Gå til innhold

lungebetennelse

Anbefalte innlegg

helsekvalitet

Hei, jeg fikk et voldsomt anfall med frysing og feber for 5-6 uker siden. De neste dagene var jeg svært dårlig. De neste 2 ukene var jeg noe bedre, men svært frossen de dagene jeg hadde vært ute. De siste par ukene har jeg kun vært litt redusert og hoster opp stygt farget slim.

Jeg tror dette er lungebetennelse. Jeg var hos fastlegen idag, men legen insisterte på at jeg ikke hadde lungebetennelse. Jeg fikk dermed ikke antibiotikakur. Basert på tidligere erfaring vil det gå ca.1/2 år før lungebetennelsen er «helt ute av kroppen». Jeg har hatt dette flere ganger før, og de gangene det har vært ubehandlet, har det altså gått 5-6 mnd. før lungebetennelsen har gått "helt ut av kroppen". Det som også er litt pussig er at leger ved sykehus har sagt at dette er lungebetennelse. Fastlegen insisterer imidlertid fortsatt på at det ikke er lungebetennelse.

Spørsmålet som melder seg derfor blir derfor: Kan det være farlig å gå de neste mnd. (kanskje 3-5 mnd.) med ubehandlet lungebetennelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299941-lungebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det kan være farlig - lungebetennelse skal man ikke spøke med. Men hvorfor ber du ikke om medisiner hos de/den legen som har sagt at det er lungebetennelse da? Eller er dette tidligere utsagn?

Det er vel grunner til at legen din sier det ikke er det? Crp og røntgenbilde av lungene, bekrefter/avkrefter om det er det du har. Så jeg antar disse undersøkelsene er gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299941-lungebetennelse/#findComment-2426179
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...