Gå til innhold

Kvalme over lengre tid.

Anbefalte innlegg

Gjest Tonje, 16 år.

Hei, jeg er ei jente på 16 år, jeg har vært kvalm i over lengre tid nå (Ca. 6-7 mnd), jeg har vært på mange forskjellige undersøkelser som feks: gyn. undersøkelse, ultralyd og gastroskopi (Har ikke fått svar på gastroskopi undersøkelsen enda), men ingenting ble påvist etter ultralyd eller gyn. undersøkelsen. Heller ingenting på alle blodprøvene eller urinprøvene. kvalmen varierer veldig fra dag til dag, noenganger er den veldig intens, andre ganger er den ikke der i det hele tatt, men kommer alltid tilbake i løpet av dagen. Jeg har også hatt feber, kastet opp litt blod (Ellers bare skum som er gult/grønt) og noen ganger diarè. Avføringen varierer veldig, noen ganger er den normal, andre ganger er den lys, andre ganger kommer det "ufordøyd"mat, og har hendt engang at det var litt blod i avføringen også. Jeg har helt normal vekt, jeg trener ikke, men er i ganske bra fysiskform. Legen min har sagt at det kan være matallergi/inntoleranse, men det hender jeg også blir kvalm når jeg ikke har spist feks: melk eller mel (Som jeg fikk beskjed om å ikke spise så mye av). Var også innlagt i høst pga. de trodde det var blindtarmbetennelse, men det ble påvist at det ikke var det. Kvalmen fører til at jeg ikke spiser så mye, drikker heller ikke noe særlig for jeg blir bare kvalm. Jeg har også lurt litt på om det er psykisk, egentlig så tror jeg ikke det, men det kan jo hende. Har sliti psykisk og sliter fortsatt litt. Trodde kanskje også at det var sammenhengende med migrene, for jeg har fått flere anfall etter jeg begynte å bli kvalm. Ellers venter jeg på en ny time fra sykehuset (En pusteprøve, tror kanskje det var for å se om det er laktose inntoleranse.) Jeg tror det var det alt. Det begynner bare å bli veldig irriterende, for jeg har begynt på videregående nå og fraværet begynner å bli for mye. Hilsen fra Tonje.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299965-kvalme-over-lengre-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi trenger ikkje lide av "det samme" men eg og har slitt i lengre tid med mye kvalme, og vært gjennom de fleste av de prøvene du nevner pluss en drøss andre.

Eg har ikkje fått noe endelig svar på kvalmen, men har "irritabel" tykktarm og spiserørsbrokk.

Men eg har fått noen (gamle) tabletter som heter Librax, etter å ha prøvd mye annet mot kvalmen (som ikkje har virka noe særlig) og disse gjør at eg fungerer helt fint og er så godt som kvitt kvalmen (tar 3 for dagen).

Glemmer eg disse er kvalmen der for fullt igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...