Gå til innhold

Viral Meningitt, 6 mnd etterpå fortsatt ikke bra..

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en dame på 30 år fikk viral meningitt for 6 mnd siden påvist ved spinal punktering. Kom hjem fra sykehuset 2 dager etterpå. Jeg leser at ettervirkningene bare varer noen uker, men for meg har de nå vart i 6 mnd med svimmelhet, konsentrasjonsvasker. Jeg sliter også med forsamlinger og får ofte tåkesyn. Har sjekket hodet med mr og ctg. Når kan jeg forvente å bli frisk? Jeg er jo utenfor alle definisjoner på denne tilstanden. Må kanskje legge til at jeg har 2 barn på 7 mnd og 3 år så jeg får ikke hvilt nok. Har sluttet å være sosial og har sluttet å kjøre bil pga dette.

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Høres ut som om du ikke har fått tid til å innhente deg etter infeksjonen. På mange måter bør en slik infeksjon behandles på samme måte som en hjernerystelse; jo mer man hviler de første ukene, jo raskere kommer man seg. Noen utvikler en depresjon etter skader eller sykdom i hjernen. Synes det er viktig at fastlegen din kan skille dette fra en eventuell senskade. Det kan bli aktuelt å henvise deg til en nevrolog. Den undersøkelsen som bør vurderes er en såkalt "nevropsykologisk test"; som måler trettbarhet og konsentrasjonsevne. Men trolig er løsningen for deg stress-avlastning. Kanskje fastlegen kan hjelpe til med å søke barnehage for den minste, og du bør få avsatt tid ( ved hjelp av partner eller venner) til å trene lett og regelmessig. BBe eventuelt om henvisning til psykolog dersom du føler manglende mestring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...