Gjest cmrta Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hei. Jeg er en dame på 30 år fikk viral meningitt for 6 mnd siden påvist ved spinal punktering. Kom hjem fra sykehuset 2 dager etterpå. Jeg leser at ettervirkningene bare varer noen uker, men for meg har de nå vart i 6 mnd med svimmelhet, konsentrasjonsvasker. Jeg sliter også med forsamlinger og får ofte tåkesyn. Har sjekket hodet med mr og ctg. Når kan jeg forvente å bli frisk? Jeg er jo utenfor alle definisjoner på denne tilstanden. Må kanskje legge til at jeg har 2 barn på 7 mnd og 3 år så jeg får ikke hvilt nok. Har sluttet å være sosial og har sluttet å kjøre bil pga dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299970-viral-meningitt-6-mnd-etterp%C3%A5-fortsatt-ikke-bra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Høres ut som om du ikke har fått tid til å innhente deg etter infeksjonen. På mange måter bør en slik infeksjon behandles på samme måte som en hjernerystelse; jo mer man hviler de første ukene, jo raskere kommer man seg. Noen utvikler en depresjon etter skader eller sykdom i hjernen. Synes det er viktig at fastlegen din kan skille dette fra en eventuell senskade. Det kan bli aktuelt å henvise deg til en nevrolog. Den undersøkelsen som bør vurderes er en såkalt "nevropsykologisk test"; som måler trettbarhet og konsentrasjonsevne. Men trolig er løsningen for deg stress-avlastning. Kanskje fastlegen kan hjelpe til med å søke barnehage for den minste, og du bør få avsatt tid ( ved hjelp av partner eller venner) til å trene lett og regelmessig. BBe eventuelt om henvisning til psykolog dersom du føler manglende mestring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299970-viral-meningitt-6-mnd-etterp%C3%A5-fortsatt-ikke-bra/#findComment-2428991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.