Gå til innhold

Vid skjede

Anbefalte innlegg

Gjest Lettere fortvilet

Jeg er 45 år,mor til 3 barn(yngste 15år) Selv om jeg har drevet trening i forskjellig form for å stramme opp kroppen ( er 170cm og veier 65kg) så er nå skjeden min "vid" og kjønnsleppene "lange". Kan jeg få gjort noe med dette? er det mulig å stramme opp igjen med et inngrep? Det begynner å bli plagsomt for meg og min partner og den seksuelle aktivitet har avtatt noe. Jeg har en tendens til å bli veldig våt nedentil og når jeg er så vid samtidig( og han ikke er av det store slaget) så kjenner ingen av oss noe lenger under samleie og det er leit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299991-vid-skjede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja, det er ikke spesielt vanskelig å stramme skjeden. Jeg vil fraråde deg å fjerne noe av kjønnsleppene, det kan redusere følsomheten, og når du om ikke så lenge kommer i overgangsalderen vil de skrumpe. De har en funksjon ved å lukke for skjedeinngangen. Jeg foreslår at du ber din fastlege henvise deg til nærmeste gynekologiske avdeling for vurdering. Å stramme skjedeinngangen og gjøre den ytterste del av skjeden litt trangere, er ikke noe stort inngrep, det kan evt. gjøres i lokalbedøvelse.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299991-vid-skjede/#findComment-2426760
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...