Gå til innhold

Jeg er så dumsnill...

Anbefalte innlegg

Og blir fort utnyttet av menn, føler jeg ihvertfall selv. Glir inn i rollen som husmor og kokk ganske for fort. Har god inntekt og betaler somregel mye mer enn jeg burde av fonøyelser og ting og tang som burde deles.

Har vært sammen med en mann i et år nå. Vi vurderer å flytte sammen, men nå skriker alle varsellamper i meg. Han har det for "godt" og jeg greier ikke si ifra...noen som skjønner?

Jeg er i slutten av 30 årene, god utdanning, god jobb, vellykket på mange måter...men i forhold til menn blir jeg for svak og for ettergivende...

Tips, ikke kjeft....mottas meg åpne armer og stor takknemlighet :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299994-jeg-er-s%C3%A5-dumsnill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du rett og slett begynne å si fra at "nå betaler jeg for meg og du for deg, for jeg har ikke råd til å betale for oss begge hver gang" og "denne gangen kan du betale for maten for jeg betalte sist" f.eks. :o)

Og før noen sammenflytting blir aktuelt tar dere et møte i "generalforsamlingen" og blir enige om økonomisk fordeling i hverdagen, gjerne skriftlig om så er. Det er bare fornuftig, i alle fall hvis den ene tydeligvis har en tendens til å lene seg vel mye på at den andre betaler.

Ville det være en idé for deg å oppsøke rådgivning på et familievernkontor, hos en psykolog, jurist eller en eller annen som kan hjelpe deg å bli helt konkret i forhold til hva du bør og ikke bør yte kotra kreve? Samtidig som du kan få støtte i å gjennomføre dette.

Kanskje en idé å vente med å flytte sammen før du har mer sving på dette. Noen utnytter bevsst andres snillhet. Andre kommer i skade for å gjøre noe lignende fordi de rett og slett ikke skjønner den andres grenser.

mvh

Gjest Valnøtt

I prossessen med å flytte sammen ber du om at dere setter dere ned med en advokat og går gjennom økonomien for å sikre dere begge ift det dere eier.

I samme slengen er det naturlig at dere snakker om hvem som betaler hva av regninger. Hvis ikke han syns det, så er han kanskje ikke mannen for deg. Husk at menn liker kvinner som har respekt for seg selv...

En måte å bli sittende med svarteper på selv hvis man går frem på denne måten, er å bli enige i at han skal betale strøm og du "mat". Sett opp en handle - og regningskonto sammen som dere betaler til etter avtale, og betal alt dere kjøper sammen fra denne så unngår du å supportere noen "under bordet".

Og han trenger ikke å ha fullt innsyn i din økonomi. Det er ikke hans business hvis du har penger på sparekontoen din, og det er ikke din business hvis han har det samme.

Gjest ViViola

Hvis du ikke synes at fordelingen verken økonomisk eller arbeidsmessig er god, så må du nesten snakke med mannen... Det er jo ingen vei utenom, men kanskje du burde vente med å flytte sammen med ham til du har fått gjort akkurat det?

Det økonomiske er kanskje det "enkleste" å få orden på rent praktisk, synes Valnøtt har et godt forslag i så måte. Samtidig må det jo følges opp, og hvis du vet at du er ettergivende og ikke ønsker å være det, så må du vel få opparbeidet deg nok "mot" til å gjøre noe med det før du går inn i et mer seriøst forhold.

Mann deg opp, kvinde! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...