Gå til innhold

divertikulit

Anbefalte innlegg

Fick ont imagen natten till den 19 februari. Nästa kväll 39 gr feber. Den 20 37.4 ifeber och besök hos läkare. Min snabbsänka var 182. Läkaren kände på min mage och gav beskedet divertikulit. Har under många år haft problem med magen periodvis och röntgat tjocktarmen ett par gånger -Allt har varit bra men det har funnits tarmfickor. Jag fick gå hem med ciprofloaxin hexal 500 mg och laktulos. Ska kolla sänkan efter 5 dagar. Var detta ok ? På flera läkarsidor på nätet läser jag att vid CPR övfr 75 krävs antibiotika i dropp på sjukhus.Nu på tredje dagens behandling har jag mindre ont imagen men är trött. Har för övrigt haft mera ont ihöger sida av magen-vänster ska ju vara typisk.Ska magen röntgas för efterkontroll? Två år sedn sista röntgen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300041-divertikulit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...