Gjest lsvea Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Fick ont imagen natten till den 19 februari. Nästa kväll 39 gr feber. Den 20 37.4 ifeber och besök hos läkare. Min snabbsänka var 182. Läkaren kände på min mage och gav beskedet divertikulit. Har under många år haft problem med magen periodvis och röntgat tjocktarmen ett par gånger -Allt har varit bra men det har funnits tarmfickor. Jag fick gå hem med ciprofloaxin hexal 500 mg och laktulos. Ska kolla sänkan efter 5 dagar. Var detta ok ? På flera läkarsidor på nätet läser jag att vid CPR övfr 75 krävs antibiotika i dropp på sjukhus.Nu på tredje dagens behandling har jag mindre ont imagen men är trött. Har för övrigt haft mera ont ihöger sida av magen-vänster ska ju vara typisk.Ska magen röntgas för efterkontroll? Två år sedn sista röntgen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300041-divertikulit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.