Gå til innhold

Urinveisinfeksjon etter samleie?

Anbefalte innlegg

Gjest Somewhere over the rainbow

Hei, jeg er ei ung jente som trenger råd og hjelp.

Jeg har fått plager med svie ved urinering i forbindelse med samleie. Jeg må på do hele tiden, men det kommer veldig lite hver gang. Det er svært smertefullt ved slutten, og det kommer blod også. Svien begynte ca. 2 døgn etter samleiet. Jeg urinerte ikke etter samleiet...

Jeg mistenker at det er en urinveisinfeksjon og lurer på hva jeg kan gjøre for å bli kvitt den. Noen alternativer til antibiotika? Det å gjøre urinen sur ved hjelp av tranebærjuice og appelsinjuice skal visst hjelpe, har jeg hørt, men kun som forebygging og ikke kurering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300076-urinveisinfeksjon-etter-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hos oss

Lever en urinprøve hos legen (eller på legevakten hvis det er helg), du behøver ikke bestille time. Trenger du medisin, får du det der.

Tranebær osv er mest til forebygging ja. Du kan ta knekken på en begynnende infeksjon med å drikke veldig mye tranebær, appelsinjuice og annet surt (samt å drikke så mye at du tisser ofte og mye), men har infeksjonen satt seg må du til legen. En ubehandlet urinveisinfeksjon kan gå videre til nyrene, og gi nyrebekkenbetennelse.

Hold deg alltid god og varm på føttene og bena/ baken! Kalde ben gir endret temperatur også i blæren, og da øker bakterieveksten.

Det er mange som lett får uvi etter samleie, dine og partners bakterier dyttes oppover mot urinveisåpningen.

Tiss alltid etter samleie, ar du fått uvi en gang, er det store sjanse for at du er en som er utsatt for dette.

Det er ikke for ingenting at uvi kalles "honeymoon desease"..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...