Gå til innhold

kvalmestillende tabletter

Anbefalte innlegg

Gjest 8 uker i dag

Jeg var innlagt på sykehus pga kvalme og fikk en resept på tabletter mot kvalmen når jeg reiste hjem.Ta 1 tablett de dagene du trenger det sa legen.Men jeg trenger det hver dag for å klare å spise.Men legen hadde vel ikke skrevet ut de tablettene vist de var skadelig for barnet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300098-kvalmestillende-tabletter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med det er afipran du har fått? Noen ganger bruker legene allergimedisin som kvalmestillende og det skal man unngå og ta hver dag. Men siden du har fått dette regner jeg med det er helt trygt, men er du i tvil så ring og hør med legevakten :-) Jeg hadde nok ville tatt dem istedenfor å være kvalm.

Gjest 8 uker i dag

Regner med det er afipran du har fått? Noen ganger bruker legene allergimedisin som kvalmestillende og det skal man unngå og ta hver dag. Men siden du har fått dette regner jeg med det er helt trygt, men er du i tvil så ring og hør med legevakten :-) Jeg hadde nok ville tatt dem istedenfor å være kvalm.

Phenergan heter de

hidi, the scorpion

Phenergan heter de

Dette sto i felleskatalogen....

''Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Risiko ved bruk under graviditet vurderes som liten, men preparatet bør ikke brukes hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Bør ikke brukes i 3. trimester.''

Phenergan heter de

Jeg ville bedt om Afipran som er mye mer utprøvd mot graviditetskvalme.

Fra felleskatalogen: "Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Metoklopramid har vært brukt som antiemetikum til gravide over lengre tid uten at det er blitt påvist fosterskadelige effekter.

Ved høye doser i siste trimester har andre dopaminreseptorblokkere som klorpromazin og flufenazin gitt opphav til langvarige, men forbigående neurologiske forstyrrelser hos barnet. I dyreforsøk har haloperidol i siste del av drektigheten vist forstyrrelser i innlæring og motorikk. Da det ikke kan utelukkes at dette er en klasseeffekt for dopaminreseptorblokkere, bør metoklopramid ikke gis til gravide i 3. trimester. "

.. og tatt dem så lenge du er så kvalm at du ender på sykehus - siden det absolutt ikke er bra for barnet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...