Gå til innhold

Mens etter spontanabort

Anbefalte innlegg

Gjest Verpesyk31

Jeg er 31 og jeg hadde en spontanabort den 4. januar. Da var jeg midt i uke ni. Ved ultralyd den 3. januar sa legene at embryo kun var 7 uker stort, så da har det jo vært dødt en stund. Jeg aborterte fullstendig selv, og det var ikke nødvendig med utskraping. Jeg blødde kraftig i noen dager etter aborten, men det sluttet helt etter enda noen dager. Etter dette fikk jeg blødning igjen den 4. februar, noe jeg tenkte passet bra ifh syklus, men jeg har igjen fått blødning nå den 20.februar. Denne gangen føles det mer som mensen. Den forrige var lett, uten smerter, men over 6 dager. Denne gangen er det mer mens smerter og andre symptomer jeg pleier å ha. Jeg blir nå litt forvirret ifm når jeg skal måle eggløsning, vil gjerne bli gravid igjen så fort som mulig. Jeg lurer også på om det kan være noe galt med meg, siden blødningene kommer så tett, eller er det naturlig med litt ubalanse etter s.a? En siste ting; bør jeg få målt jernnivået i blodet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300160-mens-etter-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kan den foerste bloedning i februar ha vert eggloesningsbloedning? Litt rikelig etter din beskrivelse. Er det noedvendig aa maale eggloesning? hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke, fanger dere opp de fruktbare dager som er seks dager som avsluttes paa eggloesningsdagen. Du behoever ikke aa maale blodprosent eller jernnivaa. Lykke til, vennlig hilsen Mette Haase Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...