Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk blodprøve svarene mine i posten.

under HIV stod det jeg hadde fått svak positiv test på screening. uspesifisert? og at det er sendt videre til st.olavs hospital for videre analyse

kan lege bare sende sånn i posten uten videre forklaring?

Nå har jo jeg heldigvis funnet et svar fra ei som hadde fått samme svar og spurte her inne og fikk svar fra doktor online.

i sjeldne tilfeller så kan gravide få svak positiv test uten man er hiv positiv. En annen grunn for å få svak positiv test er visst man har blitt nydlig smittet..de siste ukene.

Dette måtte jeg finne ut selv!!!! jeg fikk meg en real støkk i kroppen å få et sånt svar i posten uten videre info

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300189-svak-positiv-test-p%C3%A5-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uforsvarlig.....

Jeg syns det er sykt at man sender ut slike svar i posten jeg, syns det heller er fornuftig at lege kaller inn til time og sier svaret, så kan du spørre han hva dette er.

Spez når det gjelder hiv da, selv om det kanskje ikke er hiv du har og svaret var svakt positivt så er det jo nok til å gjøre deg fra deg av bekymring, da hadde det vært bedre at legen formidlet svaret og kunne fortelle deg om dette og hva du skulle gjøre videre, evnt. forhåndsregler i tilfelle du var smittet osv.

Ikke fullt så alvorlig svar hos meg da, men jeg fikk et brev om at de hadde påvist betahemolytiske streptokokker type B da jeg var til gu pga blødning i svangerskapet og at jeg måtte vise dette til fastlege og få tatt en urinprøve. Jeg ble jo fra meg, leste på nettet at det kunne være farlig for foster osv...

Heldigvis var urinprøven negativ, men jeg syns det var fælt likevel å få et sånt svar i posten.

Så leger, skjerp dere! Ikke send positive og mulig positive svar i posten uten så mye som en forklaring!

Har du hatt kyssesyken?

Mannen min fikk et svakt svar på HIV også (han var blodgiver), og fikk som svar av legen at det kunne hende i enkelte tilfeller hvor man hadde hatt kyssesyken. Senere kunne man da få svake utslag på den testen.

så vidt jeg vet så har ikke jeg hatt kyssesjuka..

Men har fått med meg nå at man kan få svak positiv test når man er gravid i sjeldne tilfeller..

Men at legen ikke har informert meg om dette synes jeg er dårlig..fikk bare prøvesvarene mine på blodprøvene jeg hadde tatt jeg..og leste de idag..festlig!!

Takk og lov for jeg har internett..jeg føler meg mye roligere nå..for jeg har ikke vrt utsatt for smitte de siste ukene..og jeg har en trofast mann..det er jeg 100% sikker på..

Har du hatt kyssesyken?

Mannen min fikk et svakt svar på HIV også (han var blodgiver), og fikk som svar av legen at det kunne hende i enkelte tilfeller hvor man hadde hatt kyssesyken. Senere kunne man da få svake utslag på den testen.

De aller fleste voksne har faktisk hatt kyssesyken,- men om man blir smittet som barn merkes det ikke som annet enn en forkjølelse (kanskje litt kraftig).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...