Gå til innhold

Svimmelhet og dirrende uro

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten og fortvilet

Hei, jeg er 42 år og hjemmeværende mamma med barn i barnehage. Jeg er gift med en mann som jobber og reiser mye. Vi bor i eget hus og har trygg økonomi. For drøyt 4 mnd siden ble jeg syk med feber, leddsmerter og bakteriell infeksjon i øye, øre, hals og bihuler. Etter 2 dager på bredspektret antibiotika avtok plagene drastisk, men samtidig oppsto en ubehagelig dirring i kroppen, samt svimmelhet og prikking i huden. Etter fullført antibiotikakur har de opprinnelige symtomene vært borte, men dirringen, svimmelheten og prikkingen i huden har vedvart. Svimmelheten oppleves som gyngingen i en liten båt og som om det bare er inne i hodet. Verden står stille og jeg har ingen problemer med balansen. Dirringen inne i kroppen oppleves som mest ubehagelig. Det er som om hver celle står og vibrerer og det er vanskelig å slappe av og det går utover nattesøvnen. Prikkingen i huden er ikke så plagsom. Disse tre tingene kommer i bølger, noen ganger hver for seg og noen ganger sammen og bare når jeg står, sitter eller ligger stille. Det kan vare alt fra 30 sek til hele dager i strekk. Skikkelig fysisk aktivitet fjerner symptomene, men de kommer raskt tilbake når jeg stopper opp. Har tatt utvidede blodprøver som kun viste positivt på Adeno-virus. Opererte for knutestruma for 3 år siden, da det oppsto press på luftrøret. Stoffskiftet har alltid vært normalt. Jernlager noe lavt 11 men blodprosent bra 13. Tar jerntabl. Vært hos ØNH-spes. Alt bra med ører, hørsel og balanse. Negativ MR av hode. Røntgen av nakke avdekket prolaps 6/7 sansynligvis etter en 20 år gammel whiplash. Har ikke hatt noen nakkeproblemer etter whiplash, men noe konsentrasjonsvansker og angstproblemer. Ble behandlet for panikkangst og angsten var totalt forskjellig fra det jeg opplever nå. Opplever at jeg mentalt er rolig, mens kroppen står i helspenn. Under angsten var også det mentalt i helspenn. Nevrolog finner ingenting galt. Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen. Har prøvd akupunktur uten nevneverdig effekt. Opplever dette som så plagsomt og håpløst at jeg kjenner at jeg blir deprimert av det og er villig til å prøve hva som helst. Er det noen spesielle undersøkelser jeg bør få tatt, sjekke inneklima for mugg o.l., spesiell behandling jeg kan prøve eller annet? Jeg trenger virkelig hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300250-svimmelhet-og-dirrende-uro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...