Gå til innhold

gravid og bulimi

Gjest gravid 24år med bulimi

Anbefalte innlegg

Gjest gravid 24år med bulimi

hei. eg er bekymret for situasjonen eg er i nå. er ca 17 veker gravid,og har slitt med spiseforstyrrelse i 10 år. overspiser og kaster opp opp til flere ganger for dag,og klarer ikke slutte nå heller. har 1 barn fra før,men mens eg gikk gravid da,klarte eg å hegne meg og ikke kaste opp så mye. men de klarer eg ikke nå. passer på å spise noe eg klarer å holde,så barnet skal få næring. men lurer på om barnet kan ta skade av overspisingen og oppkastet? går fast til lege som er klar over problemet,og til psykolog. men kommer ingen veg med det. og får heller ingen direkte svar på om de er farlig for barnet. vil ikkje ha "tilatelse" til å gjøre det,men klarer bare ikkje slutte,og er så bekymret. håper på svar. hilsen bekymret mor 24år..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300260-gravid-og-bulimi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Spør fastlegen din om det finnes ekspertise på området i kommunen der du bor. Kanskje et distriktpsykiatrisk senter eller en voksenpsykiatrisk poliklinikk kan hjelpe deg videre. Kanskje bør en ernæringsfysiolog hjelpe deg med kostholdet. Veldig viktig at du spiser sunt og godt fra morgenen av, da minsker risikoen for overspisinger utover dagen. Prøv å finn aktiviteter der du slipper å tenke på mat; avspenningsøvelser, eks Yoga eller psykomotorisk fysioterapi kan hjelpe noen. Normal vektøkning i et svangerskap er 0,5kg fra uke 14; dvs 12kg totalt i svangerskapet. Kanskje føler du manglende kontroll i den fasen du er nå, og har vansker med at kroppen din endres. Prøv å tenk tilbake på perioder der du klarte å ikke kaste opp. Gi dette barnet den samme starten på livet; vis at du mestrer når du må..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300260-gravid-og-bulimi/#findComment-2429025
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...