Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg satser på å få epidural ved fødselen i august. Er lovet det av jordmor så sant det blir tid til det.

Da jeg var til samtale idag (pga litt fødselsangst) sa jeg fra om at jeg vil den mobile epiduralen. Fikk da beskjed om at det kunne hun ikke lovet meg, kom an på hvilken anestesilege som var på jobb. Det er nemlig en av dem som ikke vil sette den nye, hvorfor viste hun ikke.

Er det veldig stor forskjell på de to? Hvilken er best? Er det forskjellige bivirkninger?

Kan legen nekte å sette den nye epiduralen på meg? Den er jo i bruk omtrent alle andre plasser (og på dette sykehuset)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30027-ny-eller-gammel-epidural/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er nok anestesilegen som må få det siste ordet i denne diskusjonen. Du kan ikke få vedkommende til å gi deg en type anestesi som han/hun f.eks. ikke er helt fortrolig med. Det er tross alt de som har ansvaret og skal følge opp smertelindringseffekten og evt. bivirkninger.

Hovedforskjellen på de to epiduralformene er at den ene gjør den nærmest lammet fra livet og ned. Smertene er borte, men man klarer ikke å bevege seg. Hvis man velger den andre formen for epidural, og den fungerer bra, vil man i beste fall kunne stå og gå på beina.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...