Gå til innhold

Jeg er så sliten. Orker ikke alle valgene

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er så uendelig sliten... :.o(

jeg har skrevet under her tidligere.. vedr. bytte av jobb og brudd med ektemannen..

Nå har jeg hørt det, at den arb.plassen jeg har fått jobb på, har dårligere goder for ansatte og lenger arbeidstid. I dag har jeg ordinær arbeidstid til 15.30 (betalt matpause), mens på arb.plassen jeg har fått jobb er arbeidstiden til 15.45. I tillegg mister jeg fri julaften, nyttårsaften og dagen før skjærtorsdag, hvis jeg bytter jobb...

Vel vel. Hvis jeg ikke bytter jobb, sitter jeg igjen med 50 % fast stilling, uten sjans til å flytte fra mannen min, som jeg en gang var så glad i, men som skuffer meg gang på gang..

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg velge å bli i min 50 % stilling, med alle godene, og bli i ekteskapet som sliter meg ut? Skal jeg takke ja til 100 % jobb, og få et liv sammen med barna, uten mannen min, som jeg ikke lenger har noe forhold til?

Jeg er så rådvill og redd!! Redd for å ta feil valg, som jeg vil angre på, fordi jeg kommer dårligere ut i forhold til ungene mine ved å miste godene.. Jeg orker snart ikke mer.. blir sliten av å ikke mestre.. -ikke klare å tenke klart i forhold til hvilke valg jeg skal, bør og må ta..

Har ingen som hjelper meg å sortere heller. Noen, hjelp meg, vær så snill..

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

Alvorlig talt - nå er du ganske sliten tror jeg?

Det du skriver i innlegget ditt her er et kvarters justering per dag og endring på tre fridager i året?

Det er ikke store justeringen. Det går an å ta feriedag på julaften veitu :-) Og i påsken også :-)

Jeg tror du er såpass nedfor nå at du ser problemer i alle retninger? Ikke fokuser på problemene. Du klarer deg om du bryter ut av ekteskapet ditt.

Det du trenger å avklare for deg selv er om du vil fortsette å være gift med mannen din eller ikke.

Lykke til, stor klem!

Gjest Jeg er så uendelig sliten...

Alvorlig talt - nå er du ganske sliten tror jeg?

Det du skriver i innlegget ditt her er et kvarters justering per dag og endring på tre fridager i året?

Det er ikke store justeringen. Det går an å ta feriedag på julaften veitu :-) Og i påsken også :-)

Jeg tror du er såpass nedfor nå at du ser problemer i alle retninger? Ikke fokuser på problemene. Du klarer deg om du bryter ut av ekteskapet ditt.

Det du trenger å avklare for deg selv er om du vil fortsette å være gift med mannen din eller ikke.

Lykke til, stor klem!

ja, jeg er sliten... utrolig sliten! I hodet mitt har jeg flyttet fra mannen min for lenge siden, og det er økonomien som har holdt meg igjen.. Nå ser jo det ut til å kunne løsne... men da blir jeg redd for at jeg ikke vil trives i ny jobb, at det blir vanskelig i forhold til ungene osv.. Alt er jo egentlig bare en omstilling, og jeg vet det.. Vet også at jeg bare ser problemer, men det er jo fordi jeg har for mye i hodet, som jeg ikke klarer å sortere i... alene.. har ingen som setter seg ned med meg og finner positivt og negativt, finner muligheter og løsninger..

ja, jeg er sliten... utrolig sliten! I hodet mitt har jeg flyttet fra mannen min for lenge siden, og det er økonomien som har holdt meg igjen.. Nå ser jo det ut til å kunne løsne... men da blir jeg redd for at jeg ikke vil trives i ny jobb, at det blir vanskelig i forhold til ungene osv.. Alt er jo egentlig bare en omstilling, og jeg vet det.. Vet også at jeg bare ser problemer, men det er jo fordi jeg har for mye i hodet, som jeg ikke klarer å sortere i... alene.. har ingen som setter seg ned med meg og finner positivt og negativt, finner muligheter og løsninger..

For å uttrykke det litt brutalt, blir det vel såpass mange forandringer for barna uansett, at de småtingene rundt den nye jobben din ikke blir så dominerende. Det ordner seg nok.

Det er mye viktigere at dere får økonomi til å gjøre de grepene du har bestemt, for å få en bedre tilværelse.

Annonse

Gjest Valnøtt

Kanskje du skal ta deg en tur til familievernkontoret? De kan hjelpe deg med å få system i sakene.

Om du må jobbe en eller annen julaften eller askonsdag så er det ikke dét som vil gjøre at ungene føler at barndommen deres ble ødelagt. Heller ikke at du kom hjem et kvarter senere enn de var vant til fra jobben.

Om du ikke orker å bytte jobb akkurat nå, så er det jo støtteordninger du kan få også, feks overgangsstønad. Men jeg tror det vil være bedre for deg å jobbe fullt. Det er noe ved det å se seg rundt og vite at det jeg har det har jeg skapt selv :-)

Har du ikke familie, foreldre eller søsken som du kan stole på og som du kan snakke med?

Gjest Jeg er så uendelig sliten...

Kanskje du skal ta deg en tur til familievernkontoret? De kan hjelpe deg med å få system i sakene.

Om du må jobbe en eller annen julaften eller askonsdag så er det ikke dét som vil gjøre at ungene føler at barndommen deres ble ødelagt. Heller ikke at du kom hjem et kvarter senere enn de var vant til fra jobben.

Om du ikke orker å bytte jobb akkurat nå, så er det jo støtteordninger du kan få også, feks overgangsstønad. Men jeg tror det vil være bedre for deg å jobbe fullt. Det er noe ved det å se seg rundt og vite at det jeg har det har jeg skapt selv :-)

Har du ikke familie, foreldre eller søsken som du kan stole på og som du kan snakke med?

Jeg går til samtale hos en familieterapeut... Som sier jeg sikkert ville klart meg med 80 %.. og da er det jo det jeg sitter igjen med i hodet mitt... :o(

Vet jo nå, at jeg har det fleksibelt i forhold til behov for legebesøk, tannlege, fysioterapi etc.. og DET og er jo noe jeg er redd jeg vil miste... Huff.. nei, jeg vet jeg er bare negativ nå.. men jeg er en født pessimist til det motsatte er bevist :o/

Gjest Valnøtt

Jeg går til samtale hos en familieterapeut... Som sier jeg sikkert ville klart meg med 80 %.. og da er det jo det jeg sitter igjen med i hodet mitt... :o(

Vet jo nå, at jeg har det fleksibelt i forhold til behov for legebesøk, tannlege, fysioterapi etc.. og DET og er jo noe jeg er redd jeg vil miste... Huff.. nei, jeg vet jeg er bare negativ nå.. men jeg er en født pessimist til det motsatte er bevist :o/

Jepp - det er mindre tid til overs når man jobber fullt.

Men legebesøk får man faktisk lov å gå til om man er i jobb også da.

Og hvor ofte er du egentlig til tannlege og fysioterapi?

En ting er sikkert - hvis du lar begrensningene stoppe deg, kommer du aldri noen vei. Hvis du derimot lar mulighetene vise deg veien er det ingen grenser :-)

Gjest Jeg er så uendelig sliten....

Jepp - det er mindre tid til overs når man jobber fullt.

Men legebesøk får man faktisk lov å gå til om man er i jobb også da.

Og hvor ofte er du egentlig til tannlege og fysioterapi?

En ting er sikkert - hvis du lar begrensningene stoppe deg, kommer du aldri noen vei. Hvis du derimot lar mulighetene vise deg veien er det ingen grenser :-)

..jeg er ganske ofte til fysioterapeut pga litt skralt sjelett :o)

Men nå kom tårene her nesten.. Jeg skal prøve å se mulighetene.. ta et valg og se fremover! Tenke muligheter osv.. -og kanskje jeg også vil få en bedre helse, når jeg ikke lenger går med skuldrene hevet over hodet..

..håper jeg.. ergo; hvis du var meg ville du hoppet i det??

Gjest Valnøtt

..jeg er ganske ofte til fysioterapeut pga litt skralt sjelett :o)

Men nå kom tårene her nesten.. Jeg skal prøve å se mulighetene.. ta et valg og se fremover! Tenke muligheter osv.. -og kanskje jeg også vil få en bedre helse, når jeg ikke lenger går med skuldrene hevet over hodet..

..håper jeg.. ergo; hvis du var meg ville du hoppet i det??

Jeg er ikke deg, men jeg hoppet i det. Og etter at jeg ble kvitt eksen så har jeg ikke migrene mer og ikke angst lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...