Gjest sliten og oppgitt Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nå er jeg SÅ lei denne evinnelige mensen, som kommer i hytt og gevær og som varer i en hel uke. Denne gangen var det vinterferien som ble ødelagt, og da mener jeg ØDELAGT. Fikk mensen 28 i forrige mnd. Varte som vanlig i 7 dager, tre av dem så kraftig at jeg skifter hver 2 time og ikke engang kan gå å handle ett sted uten at jeg vet at det finnes et toalett der. Så kom vinterferien og jeg regnet ut at det skulle gå bra, men at jeg muligens ville få det en av de siste dagene. Så kommer det, den 18 første dag av vinterferien, og bare 2 uker siden jeg var ferdig sist. Dermed kunne jeg ikke gå på ski, ake eller gjøre andre festlige ting. Så mens de andre gikk på ski satt jeg hjemme i hytta sammen med kaffekoppen. Er så lei det her, det styrer hele livet mitt. Er det noen som har opplevd noe av det samme som er blitt kvitt dette, og på hvilken måte. Har tatt opp dette med min fastlege, men han mener det bare er noe jeg må leve med og innser ikke at dette er et stort problem for meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300385-mensen-n%C3%A5-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Håndballspiller Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei. Stakkars deg, høres ikke noe gøy ut! Nå skriver ikke du noe om hvor gammel du er, men jeg slet selv i ungdomstiden med uregelmessig mens (dog ikke så kraftig) og det var slitsomt å alltid få mensen når jeg skulle på cup etc. Bruker du noen form for prevansjon? P-piller kan hjelpe deg, det var redningen for meg Startet på microgynon og mensen ble helt 100% punktlig. Den første mnd var jeg plaget med litt farget utflod, men etter det kunne jeg nesten stille klokka etter mensen. Brukte microgynong i nærmere 12 år og vært strålende fornøyd. Utsatte også mensen med disse pillene dersom jeg skulle på ferie etc, noe som også fungerte helt utmerket. Lykke til, håper du finner en løsning på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300385-mensen-n%C3%A5-igjen/#findComment-2429808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliten og oppgitt Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei. Stakkars deg, høres ikke noe gøy ut! Nå skriver ikke du noe om hvor gammel du er, men jeg slet selv i ungdomstiden med uregelmessig mens (dog ikke så kraftig) og det var slitsomt å alltid få mensen når jeg skulle på cup etc. Bruker du noen form for prevansjon? P-piller kan hjelpe deg, det var redningen for meg Startet på microgynon og mensen ble helt 100% punktlig. Den første mnd var jeg plaget med litt farget utflod, men etter det kunne jeg nesten stille klokka etter mensen. Brukte microgynong i nærmere 12 år og vært strålende fornøyd. Utsatte også mensen med disse pillene dersom jeg skulle på ferie etc, noe som også fungerte helt utmerket. Lykke til, håper du finner en løsning på dette. Jeg er snart 45, så er over den perioden hvor hormonene skulle løpe litt løpsk. Jeg har 4 barn, og steriliserte meg for 6 år siden, da jeg ikke vil ha flere barn. Det var vel etter det at det begynte, iallefall så ille. Før hadde jeg 5 dager og ikke så kraftig, men da gikk jeg på pillen, og var i det minste regelmessig. Legen min vil ikke gi meg hormonspiral eller p-piller siden jeg er sterilisert. Og ikke kan jeg bytte lege heller for det er ikke flere ledige fastleger her jeg bor. Og til spesialist kommer man jo ikke uten rekvisisjon fra fastlegen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300385-mensen-n%C3%A5-igjen/#findComment-2429838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Håndballspiller Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg er snart 45, så er over den perioden hvor hormonene skulle løpe litt løpsk. Jeg har 4 barn, og steriliserte meg for 6 år siden, da jeg ikke vil ha flere barn. Det var vel etter det at det begynte, iallefall så ille. Før hadde jeg 5 dager og ikke så kraftig, men da gikk jeg på pillen, og var i det minste regelmessig. Legen min vil ikke gi meg hormonspiral eller p-piller siden jeg er sterilisert. Og ikke kan jeg bytte lege heller for det er ikke flere ledige fastleger her jeg bor. Og til spesialist kommer man jo ikke uten rekvisisjon fra fastlegen. Huff, høres ikke noe allright ut Selv er jeg 30 og uten barn, går for tiden på minipillen cerazette. Synes ikke du skal gi deg helt i kampen om å få hjelp. Tror du kan bestille time hos en annen lege selv om vedkommende ikke er din fastlege, det er ikke sånn at du bare får time hos din fastlege. Prøv en annen og be om second opiniun og be om henvisning til spesialist. Det finnes også gynekologer som du kan bestille time hos uten å ha henvisning, du må da betale en egenadel på rundt kr 500,- men det er det kanskje værdt i ditt tilfelle? Lykke til videre, håper det ordner seg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300385-mensen-n%C3%A5-igjen/#findComment-2429984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.