Gjest monno Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei! Jeg har vært plaget med smerter i underlivet i ca. 3 år nå, og dette oppstår bare når jeg blir opphisset ved samleie. Noen ganger er det ikke så ille, men som oftest er det plagsomt. Jeg har tidligere vært hos lege, som trodde det var vestibulitt. Men dette tror egentlig ikke det er... Jeg har lest en del om vestibulitt, og ser at de som er plaget med dette har svie i skjeden ved samleie. Jeg har ikke smerte i skjeden, men heller i området utenfor kjønnsleppene. Det er er på begge sider utenfor skjeden. (de fyldige delene utenfor). Det som skjer er at dette området hovner opp, og jeg kjenner to små klumper som er vonde på begge sider. Det er akkurat som om noe knytter seg her, men det svir ikke. Jeg har likevel ikke problemer med å gjennomføre samleie, da det ikke er vondt i skjeden. Likevel er dette noe plagsomt, og jeg er litt engstelig. Etter orgasme er dette området fullstendig hovent, og det er veldig vondt å klemme her etterpå. En stund etterpå går det derimot over, og jeg merker ikke mer av dette. Det er veldig plagsomt, og jeg har ikke vært plaget av noe slikt tidligere. Jeg har tvert om hele tiden hatt et bra sexliv. Jeg er 26 år, og har en fantastisk kjæreste som jeg er veldig glad i. Vi har ikke noen problemer, og livet er bra ellers. Da jeg var hos fastlegen gjennomførte han en gynekologisk undersøkelse, men kunne ikke finne noe. Han mente derfor at det kunne være vestibulitt. Jeg fikk også noen tabletter, men dette hjalp ikke meg... Jeg lurer veldig på hva dette kan være. Håper du kan hjelpe meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300399-vestibulitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg tror heller ikke at det er vestibulitt. Utfra din grundige beskrivelse kunne det tenkes aa komme fra kjertlene som gir sekresjon til skjedeinngangen ved samleie, Bartholin kjertlene . Kan de ha delvis tilstoppet utfoerselsgang og derfor hovne opp ved samleie? Jeg synes du skal be fastlegen om henvisning til gynekolog hvor du maa forklare det like tydelig som til meg og du kan fremfoere min mistanke. Hvis det er permanent forstoerrelse av kjertelene, kan man lage en stoerre aapning, men er det bare under samleie, saa er det ikke saa lett. Vennlig hilsen Mette Haase Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300399-vestibulitt/#findComment-2430108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.