Gå til innhold

Hormonforstyrrelse??

Anbefalte innlegg

Gjest Oss to som vil bli tre!

Jeg er en kvinne på 29 år, og mannen er 35 år. Vi har prøvd aktivt på å bli gravide i 8 mnd. (Vi har tatt en kirurgisk abort for 5 år siden. Samme mann.) Jeg måler temperatur daglig, og ser tydelig ett "eggløsnings-hopp", samt at jeg har fått flere positive eggløsningstester i flere av mnd. Jeg mener derfor jeg har eggløsninger hver mnd. Jeg har sykluser på alt fra 32 til 37 dager. Lange blødninger på 10-11 dager. Etter disse ti dagene, får jeg mye rennende, vannete utflod (må bruke tampong/bind til beskyttelse), og i noen av disse dagene har jeg også endel friskt blod i utfloden. Etter eggløsning er jeg "tørr", men dette plager meg mye, da periodene med behov for beskyttelse er lange. Jeg har ellers "plager" som voldsom diare en par ganger i mnd. Ellers er jeg normalvektig, og sunn. Jeg føler at dette ikke er normalt...Blir oppgitt, trist og frustrert...i og med at vi tidligere har blitt gravide, selv om jeg gikk på p-piller. (virket nok ikke som de skulle pga diare-periode.) Jeg har brukt p-piller fra jeg var 16 til 24 år. Etter aborten gikk jeg på p-ringen, og sluttet med den i fjor sommer. Skal til samtale hos fastlegen om 2 uker, hva kan jeg vente av oppfølging der? Har du noen tanker om hva som kan være grunnen til at vi ikke blir gravide? Hva kan all denne vannete utfloden skyldes? Jeg tror selv at jeg har en hormonforstyrrelse, men vet ikke mer hva dette kan være...Kan sædkvaliteten til min mann svekkes på 5 år? Takker for svar. Hilsen oss to som så gjerne vil bli tre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300408-hormonforstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det rennende utflod er tydeligvis eggloesningssekret, saa alt tyder paa normal eggloesning. Noen trenger lengre tid for aa oppnaa graviditet. Hvis det stadig gaar over 35 dager mellom menstruasjonene, kan man forsoeke aa stimulere eggloesningen ned tabletter, men det er en spesialistoppgave. Sedkvaliteten kan endre seg. Jeg synes ikke det er grunn til aa soeke lege etter 'bare' 8 maaneder. Man henviser foerst etter 12 maaneders forsoek til gynekolog likevel. Hvis det er eggloesning er eneste tilbud proveroersbehandling (uansett sedkvalitet), og her er det gode muligheter. Litt taalmodighet og samleie 2-3 ganger per uke og ingen styr med tester, temperatur osv. Det er mitt raad. Lykke til. Vennlig hilsen Mette Haase Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300408-hormonforstyrrelse/#findComment-2430125
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...