Gå til innhold

xanthelasmer

Anbefalte innlegg

Gjest xantemann

Hei Jon.. Målte kolesterolet mitt for et år siden, dette fordi jeg hadde fått stygge merker rundt øynene og fikk høre at dette kunne være et symptom på forhøyet kolesterol. Fikk beskjed om å endre kostvaner noe jeg til en hvis grad har gjort. Spiser mye fiber, fisk og drikker tran. Er ikke så veldig aktiv og har samtidig en noe stillesittende jobb. Målte kolesterolet nå igjen da xanthelasmene har kommet delvis tilbake på ca et år. Kolesterolet var nå på 7. HDL var på 0.8 og LDL på litt over 5. Leste et sted at nyresykdom kan påvirke disse tingene og har merket at jeg har hatt en litt søtlig eller anneledes lukt på urinen de siste årene enn det jeg hadde som ung. Spørsmålene mine er om du tror xanthelasmene vil forsvinne om jeg begynner behandling med medikamenter. De er ikke veldig fremtredende men godt synlig. Og om du kan ha noen formening om hva jeg bør ta opp med legen rundt disse tingene ? Kan legge til at min mor nå nylig som 62 år fikk påvist kolesterol på ca 7, men kjenner ikke til andre i familien som har hatt hyperkolesterolomi eller for høyt kolesterol. Håper du kan gi meg noen råd i forhold til hva jeg bør gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300627-xanthelasmer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...