Gå til innhold

Forebygge Helvetesild etter Vannkopper ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg en mann på 62 år som nettopp har hatt vannkopper med kraftige utslett over absolutt hele kroppen. Ca en uke etter jeg begynte å føle meg bedre og kunne slutte å bruke å medisin (phenamin) kom det snikende en nummen følelse i kroppen, først i hodet, så forflyttet det seg og ble kraftigere på venstre side fra ryggmargen og fremover mageregion helt til høyre del av mageregion. Idag er nummenheten litt over hele hodet særlig i panne/kinnregion. Akkurat som det beveger seg rundt i kroppen på en måte. Som det selv vil. Var hos min fastlege idag som mener dette er forløperstadiet til helvetesild. Utbrudd vil komme etter ca 4-5 uker. 1: Er det noen form for medisin, mat, vitamin eller andre "undere" som kan hindre utbrudd og få nummenheten til å forsvinne ? 2 Hva kan jeg gjøre for å lindre smerter ved utbrudd ? 1 Hva kan jeg gjøre for å bygge opp immunforsvaret mitt igjen. Nesten aldri vært syk før. Vil jeg få like kraftig utbrudd som med vannkopper? hilsen Peter, (og lykke til til alle dere som har problemer !)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300677-forebygge-helvetesild-etter-vannkopper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det höres ikke egenbtlig som noe typisk forstadium til helvetesild. Symptomene kommer da noen faa dager för utbryddet som lokale symptomer, prikking, nummenhet, eventuelt litt feber. Men jeg kan selvfölgelig ikke bestride min kollegas diagnose. Ja, det finnes middel mot varicella-zoster virus som foraarsaker helvetesild: det heter Zovirax, eller noen slektninger., De kan kjöpes paa resept. De bör brukes i forkant av utb ruddet. Smertestillende er omtrent det eneste du kan bruke etter at utb ryddet er kommet godt i gang. eller etterpaa. Det finnes ogsaa vaksine, men det bör brukes för du har hatt vannkopper., brukes helst for barn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...