Gjest Concise Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Hei, Har hatt stikkende smerter i nedre del av mage (hø. side) i ca 1 år. Startet i underlivsregio, men har gradvis tiltatt, og er nå lokalisert fra lyske og følger ribbensbue på mage- og ryggside. Ultralydundersøkelse for 9 mnd. siden viste kun en ubetydelig irritasjon på nederste ribben (som ender blindt). Var også til CT undersøkelse. Ingen spes funn bortsett fra litt store eggstokker. ( Min mor har eggstokkreft, oppdaget altfor sent).Er veldig mye trøtt, og plages konstant av høyfrekvente lyder i hodet.Disse forsvinner ikke selv om jeg er uthvilt. Hva kan dette være? Bør jeg gå oftere enn hvert3.år til gyn.us? Er 45 år,normalvektig og har regelmessig mens.Bruker ingen medikamenter, og har ingen kjente sykdommer. Er fryktelig sliten for tiden ,og har en krevende jobb. Takker for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300709-smerter-i-h%C3%B8-side-av-mage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg tror ikke det er sammenhang mellom det du kjenner i hodet og det du merker fra magen. Jeg går ut fra at nyrene ble undersøkt ved CT? Smertene er ikke typiske for gynekologisk sykdom, bort sett fra at den godartede tilstand, endometriose, kan gi ulikt smertebilde, ofte med forverring før og under menstruasjon. Tilstanden kan i de fleste tilfeller ikke ses ved ultralyd eller CT. Det må utføres laparoskopi (kikkhullsundersøkelse). Det er litt uvanlig å få endometriosesymptomer i din alder, de fleste er mye yngre. Kanskje du skal be din lege om henvisning til gynekolog for vurdering? Litt store eggstokker er ikke noe du skal være engstelig for, kreft ville gi et spesielt bilde. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300709-smerter-i-h%C3%B8-side-av-mage/#findComment-2433363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.