Gjest tausen Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hei, jeg er en jente på 18 år. I november såg jeg at jeg begynte å kaste opp en del, men jeg trudde det var fordi jeg hadde ete for mykje, men problemet tok ikkje slutt der. Eg hadde blitt plassert i ein familie der det var mykje stress og mange skrikandes ungar, noko som sleit veldig mykje på meg.Jeg var veldig deprimert på den perioden. Dette var i November, men det var mest alorlig i begynnelsen av januar, også roet det seg litt ned, men det er like alvorlig no også. Etter hvert vart det berre verre uansett hva jeg åt som kom det berre opp ijenn, har ingen spiseproblemer, matlysten er heilt fin. Men jeg greier ikke å halde på sjokolade, iskrem, kjøtt, forskjellige grønsaker, altså masse av det vanlige. Jeg må vere velig svolten for at jeg skal halde på sjokoladen, men det må vere i den minst mngda. Ein liten bit. Også tøler jeg absolutt ingen sterk mat, brødskiver med ost går fint. Og appelsinjuice osv. Hva er det som er gale med meg? Legane har tatt blodprøve, men dei fant ingenting. Jeg har også fått en sprøyte(Ephenrin) for oppkastinga slik jeg greier å halde på maten, men den hjalp ikkje.Fekk også nokre tabletter og, men det heller hjalp ikkje. Då vart det påstått at jeg kunne ha spiseproblemer, men jeg prrøver å spise som normalt, men det er magen min som ikkje greier å halde på maten. Hva kan dette vere for noko, trnger virkelig deres hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300768-masse-oppkast/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du er selv inne på at det kan ha startet i forbindelse med stress og uro der hvor du er/var. At det kan være en sammenheng her, høres ikke usansynlig ut. Men for all del, det viktigste for deg er selvsagt å ta dette opp med legen din igjen. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300768-masse-oppkast/#findComment-2439567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tausen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Du er selv inne på at det kan ha startet i forbindelse med stress og uro der hvor du er/var. At det kan være en sammenheng her, høres ikke usansynlig ut. Men for all del, det viktigste for deg er selvsagt å ta dette opp med legen din igjen. Lykke til ! Ja, har prøvd å prate med lege om dette, men han trur ikkje på meg, han påstår at det er spiseforstyrrlser, fordi ej hadde mild anoreksi då eg var 12 år, noko som er 6 år sia no, og alt har gått strålendes elles, heilt til eg vart plasset i den familien. Foreldra mine veit også at eg et vanleg, men at det er magen min som ikkje greier å halde på dn. No vurderer ej å bytte lege, slik ej kan få hjelp. Ej lurte på om det var mulig å få sånn kamera til å sjekke inni meg, sånn gastropci, trur eg det var det heitte. Men er et mulig å gjere det, utanom legen min må få vite det? Eg veit dei gjer det på Medi 3, men legen min vil heller sende til å snakke me en person, istaden for å hjelpe mj å bli frisk, bli kvitt oppkastinga. Er det mulig å bestille time hos dei, sånn uten vidare? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300768-masse-oppkast/#findComment-2439682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.