Gå til innhold

Forslag til hundenavn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personlig synes jeg Herodes Falsk (eller var det Tom Mathisen?) s navn på hund er ganske så bra: Taxi! (Se for deg å stå i parken, eller på fjellet en vinterdag og gaule av dine lungers fulle kraft "Taaaaxiiiiii")

Ved nærmere ettertanke er nok den bikkja død for lenge siden. Tror jeg hørte om den tidlig på nittitallet?

Har ikke kennelen noe de skulle ha sagt? Eller står dere fritt til å velge?

Vet at endel kenneler setter som krav hvilken bokstav navnet skal begynne på osv?

Er jo ikke sikkert dette er ei som er kjøpt på kennel:)

Selv er jeg flinkest til å finne på Hann navn, fordi det er så mange uvanlige å ta av.

Men foreslår Silva for "tulla" di:)

Annonse

Gjest ChiengMai

Vet ikkje koffor, det bare blei sånn tror eg, var 11-12 år gammel når vi fikk Lizzie (2), mora kjøpte vi i Bergen og ho hette Tussa (8) ! he.he...

Ps! Sønnen vår heter det samme som min far, og det går helt fint...

''Ps! Sønnen vår heter det samme som min far, og det går helt fint...''

Stakkars barn som ikke har fått et navn helt for seg selv. Jeg er bare _så_ imot oppkalling! :-)

Så her hos oss ble rekka brutt etter 5 generasjoner med annen hver.

Personlig synes jeg Herodes Falsk (eller var det Tom Mathisen?) s navn på hund er ganske så bra: Taxi! (Se for deg å stå i parken, eller på fjellet en vinterdag og gaule av dine lungers fulle kraft "Taaaaxiiiiii")

Ved nærmere ettertanke er nok den bikkja død for lenge siden. Tror jeg hørte om den tidlig på nittitallet?

Tenkte på Taxi jeg også ;-)

Stakkars barn som ikke har fått et navn helt for seg selv. Jeg er bare _så_ imot oppkalling! :-)

''Stakkars barn som ikke har fått et navn helt for seg selv. Jeg er bare _så_ imot oppkalling! :-)''

Det er egentlig jeg også og heldigvis rakk jeg å finne ut at kjæresten er oppkalt etter begge foreldrene sine før jeg sa noe om det! :o) Nå skal det sies at han har et helt vanlig navn som man overhode ikke tenker "oppkalling" når man hører det da.

Gjest ChiengMai

''Stakkars barn som ikke har fått et navn helt for seg selv. Jeg er bare _så_ imot oppkalling! :-)''

Det er egentlig jeg også og heldigvis rakk jeg å finne ut at kjæresten er oppkalt etter begge foreldrene sine før jeg sa noe om det! :o) Nå skal det sies at han har et helt vanlig navn som man overhode ikke tenker "oppkalling" når man hører det da.

Som en x-svoger av meg. Begge besteforeldrene het det samme veldig vanlige navnet, så da fikk "selvfølgelig" x-svogeren min samme navnet. Men det var et navn a la Ole, Per, Jan, Knut o.l.

Gjest Tatjana

Har ikke kennelen noe de skulle ha sagt? Eller står dere fritt til å velge?

Vet at endel kenneler setter som krav hvilken bokstav navnet skal begynne på osv?

Er jo ikke sikkert dette er ei som er kjøpt på kennel:)

Selv er jeg flinkest til å finne på Hann navn, fordi det er så mange uvanlige å ta av.

Men foreslår Silva for "tulla" di:)

Da vi kjøpte hund hadde oppdretteren gitt den navn, men vi sto likevel fritt til å velge et annet "daglignavn" som vi kaller hunden når vi roper på den. Oppdretterens navn på hunden er det offisielle som står i stamtavlen og som blir brukt på utstillinger, men hun hadde ingen motforestillinger mot at vi kalte den noe annet :-).

Var det din skyld at rekka blei brutt?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...