Gå til innhold

Bukplastikk/brystreduksjon og graviditet

Anbefalte innlegg

babyklarnå

Hei!

Jeg fikk for 13 uker siden utført en bukplastikk med flytting av navle, sydde ikke magemuskler, ca 6 uker etterpå fikk jeg utført brystreduksjon, og jeg har ikke hatt noen komplikasjoner etter noen av operasjonene mine.

Nå har jeg og min samboer lyst til å bli gravide. Hvor lang tid etter slike type operasjon bør en vente?

Vi er begge 35 år, og friske og raske!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300774-bukplastikkbrystreduksjon-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

babyklarnå

Jeg hadde nok ventet med skjønnhetsoperasjonene til etter jeg hadde fått de ungene jeg ville ha.

Du kommer nok til å oppleve at kroppen din endrer seg som resultat av svangerskap.

Dette er nok dessverre ingen skjønnhetsoperasjoner. Jeg har redusert vekten min med ca 50 kg, og det sier seg selv at jeg hadde VELDIG mye overskuddshud på magen min, det ble tatt bort 2.8 kg fra magen min, og brystene mine ble redusert med 1.3 kg tilsammen.

Jeg er klar over at kroppen vil forandre seg under en graviditet, og det er jeg villig til å gjennomgå.

Men jeg lurer på hvor lenge etter disse operasjonene mine jeg kan bli en aktiv prøver....

Dette er nok dessverre ingen skjønnhetsoperasjoner. Jeg har redusert vekten min med ca 50 kg, og det sier seg selv at jeg hadde VELDIG mye overskuddshud på magen min, det ble tatt bort 2.8 kg fra magen min, og brystene mine ble redusert med 1.3 kg tilsammen.

Jeg er klar over at kroppen vil forandre seg under en graviditet, og det er jeg villig til å gjennomgå.

Men jeg lurer på hvor lenge etter disse operasjonene mine jeg kan bli en aktiv prøver....

Du bør vel høre med de som jobber der du ble operert? Du bør sikkert vente en god stund (flere år?) til huden har blitt så sterk at det ikke er fare for at arret over magen revner.

Det er ikke sikkert du kan amme etter en brystreduksjon, det vareirer. Kjente ei en gang som måtte ha en brystreduksjon og da hun skulle amme kom det bare blodblandet melk så hun ammet ikke. Andre igjen får det helt fint til da.

Jeg er enig med de andre, spør legen som opererte deg. Det er vel særlig arret på magen som kan bli stygt hvis du blir gravid for tidlig. Når det gjelder brystreduksjon, kan du risikere at du ikke kan amme, men det gjelder uansett om du venter med å blir gravid eller ikke.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...