Gå til innhold

Flytte eller ikke flytte...

Anbefalte innlegg

Gjest Elsker, elsker ikke?

Jeg og samboeren ha vært sammen i snart 2 år og vi har bodd sammen i et halvt år. Men jo mer tid som går, jo sikrere blir jeg på at han likevel ikke er den rette for meg, og daglig finner jeg grunner for å gjøre det slutt med han. Likevel klarer jeg det ikke helt, noe jeg tror er fordi jeg ikke er 100% sikker på om avgjørelsen er riktig heller.. Så nå vurderer vi å gå til en samlivsrådgiver. Men cluet er at jeg nok ikke er veldig innstilt på å redde forholdet, men heller få en endelig bekreftelse på at jeg har rett i at han ikke er helt riktig for meg.. Får jeg noen svar hos en slik hjelp eller hva skal vi gjøre? Har lenge sagt at jeg vil ha en pause, man han ser nok på det som begynnelsen på slutten, og han har lyst til å "slåss" litt til... Uff, hvorfor er jeg så svak? Hvorfor kan jeg ikke ta en avgjørelse? Sliten nå..

Glad for alle tilbakemeldinger.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300815-flytte-eller-ikke-flytte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linhelen

Hei :o)

Du høres jo egentlig veldig usikker ut på den ene og andre måten,men jeg ville vel ha tatt den timen hos denne rådgiveren,visst det er det som skal til for at du skal få ditt endelige svar...eller du kan bli positivt overrasket,hvem vet. Kjenner noen par som har funnet mere tilbake til hverandre,etter å ha gått til rådgiver.

Men alt blir jo opp til deg..mager trøst men..

Du får ha lykke til uansett hva utfallet blir.

Hei :o)

Du høres jo egentlig veldig usikker ut på den ene og andre måten,men jeg ville vel ha tatt den timen hos denne rådgiveren,visst det er det som skal til for at du skal få ditt endelige svar...eller du kan bli positivt overrasket,hvem vet. Kjenner noen par som har funnet mere tilbake til hverandre,etter å ha gått til rådgiver.

Men alt blir jo opp til deg..mager trøst men..

Du får ha lykke til uansett hva utfallet blir.

Litt mager var den, men likevel, tusen takk for svar. Har ikke bestemt meg enda, men jobber jo med saken...sukk..

Takk!

Gjest maxvinglete

Skjønner deg godt, har det på samme måte selv. Bestemmer meg stadig for å ta steget å flytte, men så klarer han å overtale meg til å prøve på nytt igjen og igjen.. men hodet mitt er ikke med, ikke følelsene heller. Tror egentlig ikke det er så mye vits å fortsette om man ikke er 100% villig til å virkelig prøve, men vet det er enklere sagt enn gjort å faktisk gjøre det slutt..

Skjønner deg godt, har det på samme måte selv. Bestemmer meg stadig for å ta steget å flytte, men så klarer han å overtale meg til å prøve på nytt igjen og igjen.. men hodet mitt er ikke med, ikke følelsene heller. Tror egentlig ikke det er så mye vits å fortsette om man ikke er 100% villig til å virkelig prøve, men vet det er enklere sagt enn gjort å faktisk gjøre det slutt..

Ja, det er jo akkurat sånn vi har holdt på en stund.. Klarer å la meg bli overtalt hver gang.. Nå hadde vi en ny "runde" i går, har aldri kommet så langt som nå faktisk.. Men nå er det jeg som begynner å tvile på om jeg gjør det riktige likevel... Grusomt å være så usikker!!!!! :(

Annonse

Forferdelig vanskelig å gi råd her. Det er så individuelt. Jeg har opplevd et samme,og det var en forferdelig tid fram til jeg hadde bestemt meg. Jeg gikk,og det var en enorm lettelse etterpå. Bare det å endelig å ha tatt et valg var det som gjorde at jeg fikk ro i sjelen. Vanskelig etterpå alene, absolutt, men jeg gikk iallefall ikke å tenkte skal/skal ikke hele tiden.

Prøv å bestem det for det ene eller andre,og tenk og oppfør deg deretter....sånn du har det nå er helt forferdelig...

Ja, det er jo akkurat sånn vi har holdt på en stund.. Klarer å la meg bli overtalt hver gang.. Nå hadde vi en ny "runde" i går, har aldri kommet så langt som nå faktisk.. Men nå er det jeg som begynner å tvile på om jeg gjør det riktige likevel... Grusomt å være så usikker!!!!! :(

Hei, hvordan går det med dere nå? Selv hadde vi en ny runde denne helga.. og jeg lot meg nok en gang overtale til å bli. Jeg fortalte han at jeg syntes det var lite smart, og at det bare vil gjøre mer vondt neste gang vi har samme diskusjon, men han stod på sitt og tryglet meg om å prøve litt mer. Er forferdelig vondt å se at det jeg ikke føler for han sårer han så mye som det gjør.. Men jeg kan ikke akkurat trykke på en knapp og så er alt godt igjen og jeg elsker han.

Du sier du er usikker på om du har de riktige tankene nå, noe spesielt som får deg til å bli i tvil? Og hvordan oppfører han seg, eventuelt hva sier han om at du vil ut?

Hei, hvordan går det med dere nå? Selv hadde vi en ny runde denne helga.. og jeg lot meg nok en gang overtale til å bli. Jeg fortalte han at jeg syntes det var lite smart, og at det bare vil gjøre mer vondt neste gang vi har samme diskusjon, men han stod på sitt og tryglet meg om å prøve litt mer. Er forferdelig vondt å se at det jeg ikke føler for han sårer han så mye som det gjør.. Men jeg kan ikke akkurat trykke på en knapp og så er alt godt igjen og jeg elsker han.

Du sier du er usikker på om du har de riktige tankene nå, noe spesielt som får deg til å bli i tvil? Og hvordan oppfører han seg, eventuelt hva sier han om at du vil ut?

Hei,

Jo, hadde også en ny runde i helga som var, og han ga meg på en måte sjansen til å gå - men jeg klarte det ikke! Da var jeg så fucka i huet at jeg visste ikke hva jeg ville lengre... Så nå har vi bestilt en time hos samlivsrådgiver, men... Jeg tror jeg kjenner at dette aldri kan bli så riktig og så bra jeg vil det skal bli.. Skulle bare ønske jeg kunne få han til å forstå det, men det er dessverre ikke mulig å såre han på verst tenkelige måte...

Han vil jo gjerne at jeg blir, og han skjønner nok egentlig ikke hva jeg føler og tenker i det hele tatt, siden vi hadde det ganske bra i begynnelsen av forholdet.. Så tja, jeg vet ikke åssen det går videre. Har lyst på en pause. Spørs bare om jeg er tøff nok til å få det gjennom :/

Du er tydeligvis i samme sko som meg, ikke lett nei. Særlig når han trygler og ber sånn, gjør det faktisk 10 ganger verre! Jeg tenker sånn at vi kan fortsette å være sammen, men da skal jeg være litt vanskelig og si fra hver gang han gjør noe jeg ikke liker/som irriterer meg, og ja, bare alt jeg tenker og føler, så han kanskje skjønner mer åssen jeg har det. For han har det jo helt fint! :/ Utrolig... Vet ikke jeg. Finner vel ut av det til slutt......

Hm, mente at det virker som om det er umulig å UNNGÅ å såre han på verste tenkelige måte...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...