Gjest Sjokoladeplaten Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Ok. vi har slett ikke god råd. Dessuten har vi arvet et sommerhus som MÅ oppgraderes. Han har arvet en liten pengesum, og han skal bruke alle pengene på dette sommerhuset. Jeg forstår at det er viktig å ikke la det forfalle helt. Likevel er jeg litt lei meg for at vi aldri skal ut på reisefot! I fjor sommer var mannen min syk, han var innlagt hele sommeren og jeg var alene med to barn. Det regnet og var kaldt mye av sommeren. Jeg hadde derfor håpet at han ville at vi skulle prioritere å få oss en ferie i år. Men nei da. Vi skal være i dette landet nok et år, og snekre og male på sommerhuset (som jeg ikke har noe forhold til, og som ligger "langt ute på en åker", dvs ikke ved noe vann eller by eller noe. Jeg er litt sliten nå, og skulle gjerne hatt noe å se frem mot! Samtidig forstår jeg jo han, han vil ta vare på det huset han har mange gode sommerminner med. Jeg føler meg liksom litt kravstor og vil ikke lage noen muggen stemning. Jeg er nok også mer glad i å reise enn han. Han er mindre reisevant og blir mer stresset (redd for å bli ranet, får ikke sove overalt, usikker på språk osv). Men det er ikke snakk om en tur til Mexico, bare en enkel sydenferie med sol og varme-garanti.... Tror ikke jeg kommer noen vei, egentlig. Jeg forstår jo at pengene ikke rekker til alt. Dette er bare et hjertesukk fra meg. Så får vi håpe sommeren blir bedre enn i fjor. Da var jeg mer sliten enn uthvilt når jeg kom på jobb igjen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300819-har-s%C3%A5-lyst-til-%C3%A5-reise-han-vil-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stakkars deg, grip dagen! Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hvis du skal holde ut i dette forholdet, så bør mannen din la deg få noen ønsker oppfylt også... Det virker som om du lever utelukkende på hans premisser. Vil du dette, da? Sommer'n i fjor var bedriten, og det ble vel ekstra slitsomt for deg, da du ikke fikk reise bort og koble av, pga syk mann. Det er ikke noe stas med et sommerhus som krever penger og tid og arbeidskraft, når det ikke betyr noe for deg. Du er vel sliten nok fra før? Selg sommerhuset, og få bedre råd. Oppfyll reisedrømmer og lev livet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300819-har-s%C3%A5-lyst-til-%C3%A5-reise-han-vil-ikke/#findComment-2434067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokoladeplaten Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hvis du skal holde ut i dette forholdet, så bør mannen din la deg få noen ønsker oppfylt også... Det virker som om du lever utelukkende på hans premisser. Vil du dette, da? Sommer'n i fjor var bedriten, og det ble vel ekstra slitsomt for deg, da du ikke fikk reise bort og koble av, pga syk mann. Det er ikke noe stas med et sommerhus som krever penger og tid og arbeidskraft, når det ikke betyr noe for deg. Du er vel sliten nok fra før? Selg sommerhuset, og få bedre råd. Oppfyll reisedrømmer og lev livet! Hei Takk for støtten, det var veldig søtt sagt det der. Hadde det bare vært så enkelt...i ett forhold må man jo gi og ta, og ofte føler jeg vel at jeg gir mest. Men sånn er det jo ikke bestandig. Jeg føler bare at akkurat denne sommeren fortjener jeg noe mer, siden forige sommer var bedriten (som du sier....). Men det er klart, den var ikke særlig fin for han heller....Og sommerhuset må gjøres ferdig, jeg skjønner det. Det betyr mye for han, men ikke for meg. Det er typisk konfliktområde. Jeg kommer ikke til å være der i ukesvis i sommer. Men å selge det er heller ikke aktuelt (selv om jeg hadde jublet dersom han hadde foreslått det). Må nok ta en prat om hva som venter oss til sommeren....Jeg skulle bare ønske jeg hadde noe å glede meg til, se frem til en tur til utlandet. Ikke engang en weekend til en storby er visst aktuelt. Føler meg veldig sippete nå, men er faktisk ganske skuffet.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300819-har-s%C3%A5-lyst-til-%C3%A5-reise-han-vil-ikke/#findComment-2434083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg forstår det der med arven, men du burde vel ha litt innflytelse på hva dere bruker årets feriepenger til? I det minste sette av noe til f.eks. en langhelg i København (eller et annet sted - vet ikke hvor dere bor) mot slutten av ferien (som en "premie" til dere når sommerhuset er berget), slik at du (og barna) har noe å se fram til? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300819-har-s%C3%A5-lyst-til-%C3%A5-reise-han-vil-ikke/#findComment-2434087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Kanskje du kan forhandle litt her? Gjøre en avtale om at dere kan gjøre som han vil deler av sommeren evt. i sommer, og at den andre delen eller neste sommer går til sydligere breddegrader. Det er jo ikke bare han som kan få vilja si. Dessuten må dere jo se om dere faktisk har råd til å reise. Men jeg forstår det kjempegodt. Jeg elsker å reise, og gleder meg alltid kjempemye i forkant. Så nå har jeg nedtelling for å reise til Thailand i påsken:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300819-har-s%C3%A5-lyst-til-%C3%A5-reise-han-vil-ikke/#findComment-2434126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.