Gå til innhold

Trenger menn stort sett lang tid på ting?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Pernille

Har bare et spørsmål: Er det veldig vanlig at menn trenger lang tid på ting? Er dette en jevn oppfatning blant andre kvinner også?

Jeg har en slags forhold på gang med en som bruker så lang tid på alt. Han tenker nøye gjennom det meste og ber om tid. Er det fornuftig å bruke så lang tid på alt alltid?

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Min mann trenger lang tid på absolutt alt.

Menst jeg bruker 1/2 time på badet, bruker han en time, jeg bruker ti min. på å rydde kjøkkenet, han bruker en time.

Hvis vi er ute og spiser, bestemmer jeg meg med en gang for hva jeg vil ha , han bruker dobbelt så lang tid,ellers bruker han lang tid på å bestemme seg for hva som helst annet.

Det er den store forskjellen på oss,vi kvinner greier nemlig å tenke på mange ting på en gang, og menn klarer bare en ting om gangen, og det bruker de LAAAANG tid på , stakkars menn og stakkars oss kvinner som må være tolmodige med dem.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er vel noen av kjønnsforskjellene mellom menn og kvinner du berører.

Kvinner er ofte mer spontane og uformelle og har kanskje fler antenner enn menn. De liker å vurdere og gjerne lage seg en oppfatning på egen hånd før de kommer ut med den.

Men det er jo grenser for hvor treg en mann kan bli da, er det ikke det?

Ta det opp med han. Kommunikasjon er så spennende.

Annonse

Min mann trenger lang tid på absolutt alt.

Menst jeg bruker 1/2 time på badet, bruker han en time, jeg bruker ti min. på å rydde kjøkkenet, han bruker en time.

Hvis vi er ute og spiser, bestemmer jeg meg med en gang for hva jeg vil ha , han bruker dobbelt så lang tid,ellers bruker han lang tid på å bestemme seg for hva som helst annet.

Det er den store forskjellen på oss,vi kvinner greier nemlig å tenke på mange ting på en gang, og menn klarer bare en ting om gangen, og det bruker de LAAAANG tid på , stakkars menn og stakkars oss kvinner som må være tolmodige med dem.

Er du sikker på at det ikke kommer av at han er vekt f.eks. Mannekjønnet trenger vel nødvendigvis ikke å lastes for at mannen din er såååå supertreg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...