Gå til innhold

uteblitt mens etter sykdom, graviditets/pms-symtpomer

Anbefalte innlegg

Gjest Hormonkrølla

Hei! Jeg hadde for noen uker siden en lungebetennelse med høy feber (40.3 - 40.7). Fikk antibiotika og ble raskt bedre. Hadde en bitteliten underlivsblødning omtrent ved eggløsning. Nå har mensen uteblitt i to uker, og jeg har kjent på tydelige og plagsomme "pms"-symptomer kontinuerlig i tre uker. Men tre graviditetstester har vist negativt resultat. Under sykdomsperioden hadde legen også mistanke om at jeg hadde fått diabetes, hadde bs på 14 uten å ha spist el drukket, men da jeg ble bedre stabiliserte det seg (fastende bs ca 7). Mine spørsmål er: 1) kan jeg være gravid? Har lest om extrauterine svangerskap som gir lave Hcg-verdier, hvor sannsynlig er dette? Evt missed abortion - men hvorfor har jeg da pms-symptomer? 2) Kan feberen ha påvirket kjønnshormonene? 3) Kan jeg ha fått diabetes/glukoseinroleranse som i sin tur forårsaker andre hormonforstyrrelser? (Må tilføye at jeg også nå synes jeg tidvis kjenner høyt bs, det smaker søtt i munnen, og urinen lukter søtt. Dette har jeg ikke hatt før). Er ellers sunn og frisk, aktiv og normalvektig, bruker ikke medisiner. Har ett barn fra før.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...