Gjest Hormonkrølla Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hei! Jeg hadde for noen uker siden en lungebetennelse med høy feber (40.3 - 40.7). Fikk antibiotika og ble raskt bedre. Hadde en bitteliten underlivsblødning omtrent ved eggløsning. Nå har mensen uteblitt i to uker, og jeg har kjent på tydelige og plagsomme "pms"-symptomer kontinuerlig i tre uker. Men tre graviditetstester har vist negativt resultat. Under sykdomsperioden hadde legen også mistanke om at jeg hadde fått diabetes, hadde bs på 14 uten å ha spist el drukket, men da jeg ble bedre stabiliserte det seg (fastende bs ca 7). Mine spørsmål er: 1) kan jeg være gravid? Har lest om extrauterine svangerskap som gir lave Hcg-verdier, hvor sannsynlig er dette? Evt missed abortion - men hvorfor har jeg da pms-symptomer? 2) Kan feberen ha påvirket kjønnshormonene? 3) Kan jeg ha fått diabetes/glukoseinroleranse som i sin tur forårsaker andre hormonforstyrrelser? (Må tilføye at jeg også nå synes jeg tidvis kjenner høyt bs, det smaker søtt i munnen, og urinen lukter søtt. Dette har jeg ikke hatt før). Er ellers sunn og frisk, aktiv og normalvektig, bruker ikke medisiner. Har ett barn fra før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300825-uteblitt-mens-etter-sykdom-graviditetspms-symtpomer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.