Gå til innhold

Lurer på om p pille

Anbefalte innlegg

Gjest Marianne1992

Om jeg beynner på pille ved mens syklussen sin 8 dag skal den likavel være sikker etter 7 dager.

Har lest at om jeg tar 4 piller og så 4 til etter 12 timer så virker den som en angrepille.

Hva om jeg tar 4 piller på første dagen uten å ha hatt sex så 4 etter 12 timer og så videre en om dagen. Vil da p pillen være sikker på dag 2 siden jeg tok 8 dagen før?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300871-lurer-p%C3%A5-om-p-pille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blodpropprisko

Det er slett ikke alle p-pillemerker som fungerer som angrepille hvis du tar en "overdose" slik du gjorde.

Det er slett ikke sunt med en så stor dose hormoner, det er antageligvis veldig mye større dose av noen av innholdsstoffene, enn det er i en angrepille. Blodpropp osv er skadevirkninger av for mye homoner.

Sjansen for at du har rotet til syklusen din slik at du ikke vet når neste eggløsning vil komme, er mye større enn at du er sikret mot uønsket graviditet.

Jeg ville brukt pillene etter bruksanvisningen, og brukt kondom frem til du har hatt blødning og startet på neste brett igjen.

Og så ville jeg alltid hatt kondomer tilgjengelig, slik at du bruker det hvis du har kastet opp eller glemt en pille / tatt en pille for sent. Da bruker du kondom så lenge som det står i p-pillebruksanvisningen at du trenger det.

Persille1365381127

Prevansjonen i pillene handler ikke om antall piller - om du tar 12 piller en dag er det ikke trygt dagen etter, det handler om i hvor lang tid du har tilført kroppen hormonene som virker prevantivt.

Mao har det ingen endret effekt å ta så mange piller i en sleng.

Derimot vil du etter all sannsynlighet pådra deg rot i syklusen din, som vil gi uregelmessige blødninger osv.

P-piller er heller ikke angrepiller. Trenger du det går du og kjøper en, ikke sats på at et rykte du har hørt om p-piller virker på samme måte. De inneholder ikke samme virkestoffer såvidt meg bekjent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...