etnavnsomikkeertatt Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg har egentlig alltid hatt utflod cirka hele tiden (ikke bare i forbindelse med mensen) helt siden jeg fikk mensen første gang for seks-sju år siden. Den har ikke alltid luktet vondt, men de siste årene synes jeg den har luktet mer eller mindre vondt. Etter mensen har jeg som oftest en del kløe i underlivet noen dager etter, men jeg har alltid tenkt at det kun er fordi det blir fuktig og irritert "nedi der" pga blodet. Jeg har aldri hatt spesiell kløe andre ganger enn rett etter mensen. Men for tre-fire uker siden, noen dager før mensen, fikk jeg en intens kløe i underlivet. Siden jeg klødde en del, begynte det også å svi en del og kjønnsleppene kjentes "tørrere"/"mer knudrete". Jeg håpet det skulle gi seg etter mensen, men det har fortsatt ikke stoppet. Utfloden lukter også veldig stramt og vondt (dette har den dog gjort i et års tid). Siden dette skjedde til og med før mensen denne gangen, har sopp slått meg. Er det sannsynlig at det er dette? Jeg har lest noen tråder her, og sett at noen anbefaler Canesten da i så fall. Jeg så en reklame for Lactal (et middel som gjenoppretter pH-en i underlivet ved vondt lukt og irritasjon), er dette et bedre alternativ enn Canesten, eller kan jeg like så godt bruke Canesten? Er det forresten normalt å ha utflod hele tiden? Jeg synes å huske i seksualundervisningen på ungdomsskolen for mange år siden at det kun var normalt å ha det rett før/etter mensen. Hva kan grunnen være til at jeg har utflod hele tiden (også før jeg fikk denne langvarige intense kløen)? Og sist, er dette smittsomt? Jeg har hatt samme kjæreste i 7 mnd nå, og aldri ligget med noen før det. Kan han ha smittet meg (i så fall, hvorfor tok det så lang tid før det virkelig slo ut)? Hvis jeg har sopp, bør han også behandle seg (jeg vet ikke om han har kløe og sånn selv)? Går det an å få sopp på noen annen måte enn ved samleie? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300891-kl%C3%B8e-irritasjon-og-vond-lukt-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavnsomikkeertatt Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg søkte opp Canesten, og ser at du kan få pakning med krem og stikkpille. Dette bør vel settes inn/smøres på på kvelden. Hvordan blir det da med samleie rett etterpå? Bør unngås? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300891-kl%C3%B8e-irritasjon-og-vond-lukt-i-underlivet/#findComment-2434786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.