Gå til innhold

er dette greit i et forhold..?

Anbefalte innlegg

Gjest *ensmulelei*

Ville du syntes det var ok at mannen din reiste på festeturer sammen med kompiser (som også har vært gift i mange år) til utlandet flere ganger i året, ble borte 2-5 dager med stort sett bare festing på timeplan? Casen er: disse turene er midt i uken, går ikke ut over felles økonomi eller felles ferieturer. Du selv er ikke i samme heldige situasjon til å kunne ta slike "avstikkere" og har aldri gjort det.. Mannen din tar seg også endel turer på byen lørdagskvelder. Drar ut når de minste barna hans setter seg ned å ser barnetv og kommer snikende hjem overstadig beruset klokken fire om natten..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300895-er-dette-greit-i-et-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det hadde ikke vært aktuelt. 1-2 ganger i året ja. Og han får selvsagt dra til kompiser og feste, men å komme hjem dritings klokka 4 om natta stadig vekk er ikke noe som sømmer seg en familiefar. Det hører rett og slett singeltilværelsen til synes jeg.

Gjest typiskmannf

Det er absolutt ikke greit i et forhold. Høres mest ut som om han skulle være singel

Og han er sikkert også utro....hvorfor ha SÅ stor interesse av å gå ut så mye når han tross alt har en familie. Du bør følge litt med, hadde ikke stolt på han. Du bør snakke med han at du ike liker det, og så får han respektere ditt syn. Selvsagt skal han få lov til å gå ut å ha det gøy alene med kamaratnen, men ikke i den skalaen der. Noe skurrer nok her...

Annonse

Om det er greit finnes det vel ingen regel for, men du liker det ikke og da er det ikke greit....

Der får snakke om dette og fortell ham hvordan du føler det i fht dette. Enten så forstår han deg og forhåpentligvis godtar å balansere friheten dere imellom, f.eks ved å redusere sitt eget utsvevende "ungkarsliv", eller så må du vurdere om du alikevell godtar dette, eller velger avslutte forholdet hvis det ikke bedrer seg...

Mange spørsmål her.

Dersom han får gratisturer med kompiser, så synes jeg det er OK i begrenset omfang. Ett par ganger i året synes jeg er OK. Om de da velger å bare feste, så er det bedre at de gjør det der enn da de er hjemme.

Å ta noen turer på byen er også helt OK. Men i begrenset omfang. Om han kommer hjem sent og er beruset er vel også OK. Men generelt sett er barnet felles ansvar. Dvs. at han også må være klar til å stå opp når barnet våkner.

Slik du skriver det virker det som om dette skjer altfor ofte + at du kanskje burde finne deg noen interesser selv også for å komme deg ut litt.

Gjest guttemenn

Overhodet ikke greit så lenge du føler som du gjør!

Har ei venninne som har det akkurat slik (kanskje du er henne) ;)

og hun har det ikke helt bra. Mannen hennes er også på utenlandsturer i jobbsammenheng flere ganger i året, mens hun ikke har mulighet til det. Det er jo golf-turer og fotball-turer og veldig mye fyll. Det tærer på forholdet deres og det er byturene når han er hjemme som faktisk er verst for henne. (Men det er pga rykter som går om han og andre damer, da).

Du må ihvertfall fortelle han hva du føler og forklare at han faktisk er en familiemann og ikke en single guttunge lenger. :)

Jeg synes det er helt greit hvis det er greit for deg...

Hvis det ikke er greit for deg så må dere jo finne en løsning på det. Du må mao snakke med ham...

Enig med deg. Dersom et par er enige om at dette er greit, så er det greit. Dersom den ene parten ikke synes det er greit, er det tid for en prat, ja.

En sjelden gang synes jeg er greit, men ikke når det er flere ganger i året og du ikke selv har samme muligheten. Du skriver ikke hvor ofte han går på byen, men er det stort sett hver helg synes jeg også det er for mye når dere har små barn. Barna er også hans ansvar.

Annonse

Gjest May M

Det er ikke så langt unna hvordan jeg har det selv.

Min mann er på guttetur 1 til 2 ganger i året. Jeg er på jentetur 1 gang i året.

Han er ute og fester en gang i mellom (ikke så veldig ofte, og sjelden til lenger enn 2 på natta), Jeg er ikke ute på byen, men det er fordi jeg ikke har lyst. Så det er også helt greit for meg.

Det som IKKE er greit for meg, er når festingen går utover resten av helgen. Han kan feste, men han få komme seg på beina dagen etter, og delta i familielivet. Og klaging på fyllesyke gidder jeg ikke høre på. Så han får velge selv om han må late som han er i god form, eller drikke mindre og være i god form dagen etter.

Vi er alle forskjellige, så du må selv finne ut hvordan du vil ha det, og så må du sansynligvis ta hensyn til hvordan din partner vil ha det, og sammen må dere skape det livet dere best kan fungere i begge to.

trollemor;o)

Nei, dette er ikke greit. Jobbturer for jobbens skyld er selvfølgelig helt ok, men jeg forstår det slik at dette bare er fest og fyll?

i tillegg går han ut lørdagene også...

En ting er sikkert; Jeg ville aldri godtatt en slik "ungkar og spellemanns-oppførsel" fra min mann.

Gjest *ensmulelei*

Det er ikke så langt unna hvordan jeg har det selv.

Min mann er på guttetur 1 til 2 ganger i året. Jeg er på jentetur 1 gang i året.

Han er ute og fester en gang i mellom (ikke så veldig ofte, og sjelden til lenger enn 2 på natta), Jeg er ikke ute på byen, men det er fordi jeg ikke har lyst. Så det er også helt greit for meg.

Det som IKKE er greit for meg, er når festingen går utover resten av helgen. Han kan feste, men han få komme seg på beina dagen etter, og delta i familielivet. Og klaging på fyllesyke gidder jeg ikke høre på. Så han får velge selv om han må late som han er i god form, eller drikke mindre og være i god form dagen etter.

Vi er alle forskjellige, så du må selv finne ut hvordan du vil ha det, og så må du sansynligvis ta hensyn til hvordan din partner vil ha det, og sammen må dere skape det livet dere best kan fungere i begge to.

Her i "min" case er det snakk om en mann som er på _mange_slike turer.. Det er vel heller et unntak om han ikke er på noe fart og sprell en uke. Det hender også at det blir morgen før mannen dukker opp.Han har alltid en god grunn, selv om dem bor midt i byen. Kona er vant med at han i perioder opppfører seg slik og har vel mer eller mindre gitt opp å skulle forandre noe -så pass likegyldig at viljen til å forlate han ikke er tilstede.

Jeg kunne nok ha godtatt dette hvis jeg hadde hatt den samme friheten. Det er veldig kjedelig å sitte hjemme hver helg og se på tv. Jeg er overrasket over hvor mange damer som finner seg i å bli behandlet dårlig.

Men hvis man har barn og er en familie, så bør det vel være litt hyggelig å bruke helgene sammen med dem?

Ofte er jo hverdagen ganske hektisk, så familiehyggen blir lagt til helgene.

Hvis man foretrekker å bruke helgene til å drikke og feste på egenhånd, fremfor å være sammen med familien sin, så synes jeg dette er trist.

Hvis begge foreldrene skal fly på byeb annenhver gang, vil det jo forsvinne ganske mange helger i løpet av et år..

Stakkars barn, sier jeg...

Gjest May M

Her i "min" case er det snakk om en mann som er på _mange_slike turer.. Det er vel heller et unntak om han ikke er på noe fart og sprell en uke. Det hender også at det blir morgen før mannen dukker opp.Han har alltid en god grunn, selv om dem bor midt i byen. Kona er vant med at han i perioder opppfører seg slik og har vel mer eller mindre gitt opp å skulle forandre noe -så pass likegyldig at viljen til å forlate han ikke er tilstede.

Det hadde nok ikke vært greit for meg heller. Dvs. etter at vi fikk barn har behovet for å ha mannen hjemme og i god form en helt annen enn før vi fikk barn. Jeg anser barnet vårt sitt behov for ett familieliv med begge foreldrene tilstedet som mye større, enn mitt behov for selskap.

Det er perioder hvor det kan bli veldig mye festing. Desember f.eks er en måned hvor alt skal skje. Og mannen min har MANGE arrangementer/fester han ønsker å delta på med venner, andre venner, flere venner, kollegaer osv. Da har det faktisk skjedd at jeg har satt foten ned. Da får han prioritere det han mener er viktigst å få med seg. Ikke bare skal jeg ha muligheten til å delta på noen julearrangementer selv, men familien skal jo også ha tid sammen. Selv om mannen min gjerne skulle ha deltatt på mer enn han får, så ser han poenget og det blir sjelden/aldri noen diskusjon rundt dette.

Gjest Valnøtt

Men dette er ikke din mann? Da må det jo bli opp til kona hans da. Kan jo hende hun ikke syns det er noe stort problem heller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...