Gjest Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei. jeg er en kvinne på 33 år som de siste 6 mnd har vært sterkt plaget av smerter i venstre fot. Det er egentlig veldig difuse smerter. Sitter på en måte i alle tærne og på yttersiden av fotbladet. Lilletåa er den vondeste. Har ike slått dem på noen måte. En varm sviende følelse. Har det omtrent hele tiden,men smerten er veldig inntens når jeg belaster foten. bruker smertestillende konstant for å klare hverdagen. Har vært flere ganger til lege uten at de finner ut hva det kan være. Jeg har vært i røntgen og til ortoped. Jeg har gått på flere kurer med naproxen, noe som virker godt mot smertene, men de kommer tilbake etter endt kur. Smertene blir bare værre og værre og har nå bredt seg over nesten hele fotbladet. Ikke vondt når man trykker på foten men hvis man stryker lett over huden eller jeg trår på den. På oversiden av foten er det å to røde streker som følger hver sin blodåre. Startet som en liten rød prikk men blir sakte men sikkert lengre. Legen sier der er en temperaturforskjel på føttene hvor den vonde er varmest. Dette er veldig fustrerende nå da jeg har en liten sønn på 8 mnd som krever sitt og jeg egentlig skal ut i en jobb jeg vet jeg ikke kommer til å klare nå. Har dere vært borti slikt før? Skal tilbake til legen igjen om en uke for å purre på videre undersøkelse. Har spurt om å bli sendt til en nevrolog men så langt har de ikke villet det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300897-smerter-i-fot/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg har full forståelse for din situasjon og at du opplever dette som frustrerende - smerter som har vart i 6 måneder og ikke blir bedre vil naturligvis begynne å påvirke ditt daglige liv. Du beskriver smerter kun i den ene foten som er diffuse men oppleves som sviende følelse. Det at du opplever smerte selv ved lett stryking over huden er også relevant fordi det kan tyde på at smertene har sammenheng med at en nerve er hypersensitiv og som ofte betegnes som "nevropatiske smerter" - dvs at smertene oppstår pga irritasjon/betennelse av en nerve. Årsaken til at noe slikt skal oppstå er mange men opplysningen om at smertene er kun på den ene siden vil særlig hjelpe din lege/spesialist i utredningen da dette begrenser listen over mulige årsaker. Siden du har allerede vært hos ortoped samt til røntgen synes jeg at det er helt på sin plass og bli vurdert av nevrolog. Utredning av nevropatiske smerter hører til dette fagområdet og en spesialist vil sannsynligvis utføre detaljert klinisk undersøkelse av følesansene i foten som omfatter feks testing med lett/skarp berøring, vibrasjon, koordinasjon og som bør hjelpe ham å stille diagnosen. I tillegg vil en spesialist kunne ta stilling til om videre utredning med nerve konduksjonsstudier vil hjelpe i din situasjon. Jeg håper at dette hjelper og lykke til når du er hos legen igjen om en uke! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300897-smerter-i-fot/#findComment-2434995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.