Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan dere. Jeg er en jente på 24 år som lurer på om noen kan gi meg råd.. Som sagt er jeg 24 år, har samboer også en sønn på 5 år. Nå ønsker vi oss et nytt barn. Jeg ble gravid veldig fort med sønnen min. var frisk hele svangerskapet. Fødselen var hard, da han satt fast også ble født med vakuum. Har også en abort bak meg, men det er før sønnen min ble født.

Jeg fikk satt 3 p-sprøyter, hadde over 1 år pause, nå har jeg tatt 1 ny sprøyte, men sluttet. Som sagt ønsker vi oss barn. Vi har sluttet på prevensjon. Har tatt eggløsnings test der det sto den var positiv, har tatt 5 tester for å sjekke at det ble riktig.

Jeg har begynt forbehandling med vitaminer også folsyre.

Er det noen som vet hvor lang tid det tar for p-sprøyten er ute av kroppen? Tok jo bare en sprøyte. Da jeg har hatt en pause på over 1 år... Vet det kan høres dumt ut, men vi ønsker oss så sårt et nytt barn. har noen råd til meg? Har noen andre prøvd forbehandling med vitaminer også sterk folsyre før?

Mvh Linda

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300940-kan-noen-gi-meg-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest øve og prøve

Hva mener du med forbehandling? Folsyren, tranen og vitaminene er vel for at embryoet skal ha dette fra første dag, derfor anbefaler man at man starter før man blir gravid, og det er jo også bare sunt for mor. Men ingen av disse tingene øker vel fruktbarhet / får effekten av p-sprøyten til å forsvinne fortere?

Har du positive eggløsningsprøver, tyder det jo på at du er i gang med å komme inn i normal syklus, så da er det bare å øve og prøve :-)

KOntakt lege hvis det ikke skjer noe etter mange måneders prøving. Ett år er helt normalt.

Hva mener du med forbehandling? Folsyren, tranen og vitaminene er vel for at embryoet skal ha dette fra første dag, derfor anbefaler man at man starter før man blir gravid, og det er jo også bare sunt for mor. Men ingen av disse tingene øker vel fruktbarhet / får effekten av p-sprøyten til å forsvinne fortere?

Har du positive eggløsningsprøver, tyder det jo på at du er i gang med å komme inn i normal syklus, så da er det bare å øve og prøve :-)

KOntakt lege hvis det ikke skjer noe etter mange måneders prøving. Ett år er helt normalt.

Ja, det er det jeg mener. Nei, vet det ikke øker befruktningen.. men siden jeg vet at jeg har hatt eggløsning spiser jeg det. En vet jo aldri så spiser det..Takk, får bare øve og prøve da, hehe =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...