Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i løpet av de to siste ukene fått veldig vondt i hodet, omtrent konstant.

Jeg spiser normal og passe variert kost, og drikker minst 3/4 liter vann pr dag, likevel er jeg tørst!. Går i tillegg tur 1-1,5 time pr dag, så frisk luft får jeg også.

Skjønner ikke helt dette. Noen opplevd lignende, og hva gjorde dere for å bedre situasjonen?

Har begynt å lure på om hodepinen skyldes noe annet enn væskemangel.... Men i såfall hva????

Forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300979-hodepine-og-ustanselig-t%C3%B8rst-uke-28/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er blodtrykket? Er det lenge siden du var på kontroll? Det er ikke uvanligmed hodepine i svangerskapet, men det KAN skyldes svangerskapsforgiftning (høyt blodtrykk, væske i kroppen, protein i urinen).

Sist kontroll var for ca 2 uker siden, alt var normalt da.

Rettelse:

Mente at jeg drikker 3-4 liter vann pr dag, det jeg skrev i hovedinnlegget kunne misforståes.

Sist kontroll var for ca 2 uker siden, alt var normalt da.

Rettelse:

Mente at jeg drikker 3-4 liter vann pr dag, det jeg skrev i hovedinnlegget kunne misforståes.

Jeg har alltid vært veldig tørst i svangerskapene mine. Har du væskeansamlinger i kroppen (tjukke fingre og føtter)? Tørste KAN kanskje være indikasjon på svangerskapsdiabetes, men det vil legen sikkert se på urinprøvene dine.

Jeg har alltid vært veldig tørst i svangerskapene mine. Har du væskeansamlinger i kroppen (tjukke fingre og føtter)? Tørste KAN kanskje være indikasjon på svangerskapsdiabetes, men det vil legen sikkert se på urinprøvene dine.

Jeg har ikke væskeansamlinger i kroppen.

Oppdaget nylig at sokkene strammer litt ekstra rundt ankelen, men det er det hele.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...