Tjolahopp Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har i løpet av de to siste ukene fått veldig vondt i hodet, omtrent konstant. Jeg spiser normal og passe variert kost, og drikker minst 3/4 liter vann pr dag, likevel er jeg tørst!. Går i tillegg tur 1-1,5 time pr dag, så frisk luft får jeg også. Skjønner ikke helt dette. Noen opplevd lignende, og hva gjorde dere for å bedre situasjonen? Har begynt å lure på om hodepinen skyldes noe annet enn væskemangel.... Men i såfall hva???? Forslag? 0 Siter
Mirabell Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Hvordan er blodtrykket? Er det lenge siden du var på kontroll? Det er ikke uvanligmed hodepine i svangerskapet, men det KAN skyldes svangerskapsforgiftning (høyt blodtrykk, væske i kroppen, protein i urinen). 0 Siter
Tjolahopp Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Skrevet 5. mars 2008 Hvordan er blodtrykket? Er det lenge siden du var på kontroll? Det er ikke uvanligmed hodepine i svangerskapet, men det KAN skyldes svangerskapsforgiftning (høyt blodtrykk, væske i kroppen, protein i urinen). Sist kontroll var for ca 2 uker siden, alt var normalt da. Rettelse: Mente at jeg drikker 3-4 liter vann pr dag, det jeg skrev i hovedinnlegget kunne misforståes. 0 Siter
Mirabell Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Sist kontroll var for ca 2 uker siden, alt var normalt da. Rettelse: Mente at jeg drikker 3-4 liter vann pr dag, det jeg skrev i hovedinnlegget kunne misforståes. Jeg har alltid vært veldig tørst i svangerskapene mine. Har du væskeansamlinger i kroppen (tjukke fingre og føtter)? Tørste KAN kanskje være indikasjon på svangerskapsdiabetes, men det vil legen sikkert se på urinprøvene dine. 0 Siter
Tjolahopp Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Skrevet 5. mars 2008 Jeg har alltid vært veldig tørst i svangerskapene mine. Har du væskeansamlinger i kroppen (tjukke fingre og føtter)? Tørste KAN kanskje være indikasjon på svangerskapsdiabetes, men det vil legen sikkert se på urinprøvene dine. Jeg har ikke væskeansamlinger i kroppen. Oppdaget nylig at sokkene strammer litt ekstra rundt ankelen, men det er det hele. 0 Siter
Gjest pregnant77 Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Du tar vel urinprøver hos jordmor/leger, om de påviser sukker i urinen blir du sendt til glukosebelastning... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.