Gå til innhold

Haster! Blodpropp i leggen?

Anbefalte innlegg

Gjest Noora

Jeg er litt på siden av temaet, men er bekymret og vet at blodpropp kan oppstå under graviditet. Kanskje noen her kan hjelpe meg? Jeg overreagerer sikkert, men har begynt å bekymre meg over smerter i leggen etter en flyreise (ca 4 timer + bussreise) og er i utgangspunktet bare ute etter en bekreftelse på at det ikke er noe å bry seg om:

Merket smerter i leggene i morges og regnet med at jegbare var støl etter reisen. Det ble mye sitting og ståing. Smerten vedvarer i nedre del av venstre legg og jeg har oppdaget et blåmerke som "buler" litt. Det er litt rødt og mest blåaktig (?). Det er vondt å gå på og ser ikke ut til å gi seg med det første. Bør jeg kontakte lege eller overreagerer jeg (forhåpentligvis)?

Legger til at jeg er litt nummen i leggen - det kan jo være psykisk - og at det ikke er uvanlig at jeg har litt dårlig blodsirkulasjon i bena.

På forhånd tusen takk!

- Noora

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30098-haster-blodpropp-i-leggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Kan det være mulig at du på et eller annet tidspunkt har tråkket over, og forstrukket noe i ankelen. Da får man gjerne slike blå merker. Hvis du ikke finner noen naturlig forklaring på dine smerter, synes jeg du skal kontakte lege for en nærmere sjekk. Det er ikke normalt at man skal få slikt ubehag etter en flytur eller å ha sittet stille lenge. Man skal selvfølgelig ikke se helt bort i fra faren for å få blodpropp, men slike diagnoser kan man ikke komme med uten å ha sett og undersøkt beinet, selvfølgelig av en lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...