Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Utmattet jente

Jeg er en 22 år gammel jente som er utmattet, deprimert og lei av å gå fra lege til lege, bruke masse penger uten resultat og få det samme svaret fra alle. Jeg sliter med urinveisinfeksjon og sopp, (nei jeg har ikke kjønnsykdom, har vært på olafia for mange ganger og har fast partner). Jeg søker hjelp, jeg har i over 1 og et halvt år hatt annen hver gang(bokstavelig talt urinveis infeksjon og sopp eller begge samtidig. det gjør vondt jeg har ikke noe sex liv lenger og jeg er frustrert over leger som gang etter gang gir meg enten pondocillin eller seledix. jeg tror rett og slett jeg er helt ødelagt nedentil. hverdagen min er for det meste å prøve å ignorere at det svir unnskyld uttrykket som et helvete der nede konstant eller etter vannlating, hvis det ikke svir så klør det eller er rett og slett ubehagelig. siste gang jeg prøvde å ha sex med kjæresten begynte vi begge å gråte for jeg har så vondt under samleie, vi er begge så slitene å lei av at ingen hjelper meg jeg har begynt å nekte leger gi meg antibiotika, det hjelper i 2 dager også får jeg sopp og etter sopp urinveisinfeksjon igjen jeg er ung og studerer, ambisiøs og glad jente, men jeg begynner å slite psykisk pga alle plagene jeg har i tillegg. jeg vil smile og være glad og ung. pga plagene er jeg sint, aggresiv og vanskelig å ha med å gjøre i hverdagen... kan noen her i landet eller i utlandet hjelpe meg ? vær så snill

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301142-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Har du vært hos urolog? Det er spesialist i urinveiene.

Du kan ha fått en kronisk UVI, og at bakteriene er resistente mot vanlig behandling.

Får du tømt blæra skikkelig? Det kan ligge littegrann resturin igjen som gir infeksjon.

Dette blir bare spekulasjoner. Ta og be fastlegen din om henvisning til urolog, gjerne også gynekolog med tanke på gjentatte soppinfeksjoner. Det er ventelister, så jeg hadde vurdert Volvat jeg, koster, men da kommer du rett til en urolog som kan UVIèr.

Kløe i underlivet er det små ting du kan gjøre selv. Ikke bruk skyllemiddel i vasken. Ikke overdreven bruk av såpe. Ikke stringtruser, bruk bomullshipsters eller noe som ikke irriterer og sprer bakteriene lettere.

Tranebærkapsler er forøvrig bra for urinveiene, kjøpes både på apotek og helsekost. Tøm blæra etter samleie. Ikke bli kald. Drikk rikelig med vann. Sure drikker som juice kan også hjelpe, men ikke overdriv, pøs også på med vann slik at urinen blir blank og skyller godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301142-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-2437487
Del på andre sider

Ta tranebær hver dag (kaspler eller drikk juicen) Kapslene er vel og foretrekke. Ta i tillegg c-vitaminer 500-1000 mikrogram hver dag. Drikk mye, 3 liter om dagen (vann). Soppen forsvinner nok først når du har vært en stund uten medisinsk behandling. Kle deg godt. Bar mage og korsrygg hører sommeren til. Ikke frys på bena heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301142-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-2437488
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...