Gå til innhold

samboeren min vil aldri..

Anbefalte innlegg

Gjest hvaskjer86

min samboer vil ikke være intim med meg lenger..han er blitt deprimert pga ting som har hendt tidligere i livet hans.. har det noe med at han ikke vil ha sex lenger? eller er det noe med meg? kan jeg gjøre noe? dette har gått over i en periode på lca en halvt år..vi er vel intime med hverandre ca hver tredje uke og jeg vil mer...hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301159-samboeren-min-vil-aldri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest c9ti9

Snakke med ham..? Istede for å spørre oss bør du jo spørrre ham.. det er jo samboeren din som har svarene.

''Snakke med ham''

Der kom det igjen. Påfallende ofte hva man spør om. Samme svar alltid. Hjelper alltid, som om de ikke snaker sammen. DOL i et nøtteskall.

''Snakke med ham''

Der kom det igjen. Påfallende ofte hva man spør om. Samme svar alltid. Hjelper alltid, som om de ikke snaker sammen. DOL i et nøtteskall.

Tja... Den eneste som vet hvorfor hvaskjer86s samboer ikke er intim med henne lenger er jo ham selv og for at hvaskjer86 skal få svar på det må hun jo snakke med ham og få ham til å fortelle det... Altså kommunikasjon.

Gjest c9ti9

Kommunikasjon er vanskelig. Det er jo åpenbart at dette paret ikke snakker så bra sammen.

Man tar vel ikke utgangspunkt i at årsaken nødvendigvis er folk ikke snakker sammen eller snakker dårlig sammen. Selvfølgelig kan kommunikasjon være en del av problemet, men før man vet noe mer trenger man ikke være forutinntatt om at akkurat det må være eneste mulige svar.

Poenget mitt: typisk DOL å være forutinntatt i at kommunikasjonssvikt er eneste mulige svar på "alt mulig".

Annonse

Gjest xbellax

Man tar vel ikke utgangspunkt i at årsaken nødvendigvis er folk ikke snakker sammen eller snakker dårlig sammen. Selvfølgelig kan kommunikasjon være en del av problemet, men før man vet noe mer trenger man ikke være forutinntatt om at akkurat det må være eneste mulige svar.

Poenget mitt: typisk DOL å være forutinntatt i at kommunikasjonssvikt er eneste mulige svar på "alt mulig".

Det er desverre ofte slik. Kommunikasjon er forferdelig vanskelig, enda vanskeligere er det dersom man befinner seg i en livskrise av forskjellig slag. Det er som om ordene forsvinner og så sitter man der alene på hver sin øde øy og skal forsøke å holde liv i et forhold som går igjennom en turbulent periode.

Jeg leser så mange innlegg her inne hvor jeg tenker at..men hvorfor spør du ikke partneren din, hvorfor konfronterer du ikke behandleren din, hvorfor snakker du ikke ut med moren din... og hvorfor gjør man det ikke? Ofte er det fordi man er redd; tenk om han har en annen, tenk om han ikke har lyst på meg mer, hva hvis mamma sier hun ikke tror meg, hva hvis behandleren min forlater meg osv osv.. Menneskers fantasi kan være skremmende og svært kreativ, ved å konfrontere den det måtte gjelde kan man kanskje få begravd et par bekymringer; man har noe konkret å forholde seg til, man skrinlegger et par spøkelser.

Nei, kommunikasjon er ikke svaret på alt, men uten kommer du ikke langt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...