Gå til innhold

Sprekte blodårer under graviditet.

Anbefalte innlegg

Gjest Bambine

Dette er kanskje et merkelig spørsmål, men jeg prøver allikevel. Det har seg sånn at når jeg var noen uker på vei begynte jeg å få blodutredelser. Først øverst på bryskassa (der kjedet henger), etter det har jeg også fått det på skuldre, armer og i ansiktet. Disse merkene likner på sånne som alkoholikere får pga leversvikt. Lurer på om dette er noe som eventuelt går bort etter fødselen eller om de blir der for alltid? Har ikke hørt om andre som har fått dette problemet under graviditeten. Er det noen her som vet om dette, så blir jeg utrolig glad for svar. Hilsen ei med termin i august.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30118-sprekte-blod%C3%A5rer-under-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Her er jeg faktisk litt usikker, selv om jeg vet at hele sirkulasjonssystemet blir påvirket av svangerskapet. At noen lettere får blodutredelser, kommer bl.a. av at hormonene i svangerskapet gjør karveggene skjørere og at de sprekker fortere. Hvor grensen går for hva som regnes for normalt, og hva som evt. er symptom på noe mindre normalt, bør du nesten snakke med lege om. Hvis du ønsker det, kan du forhøre deg her på Dol, på forum for gynekologi f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...