Gjest skorpionen 76 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 har en del prikker på ryggen.litt kvise-lignende men ikke veske i de.har hørt det kan komme av for mye testosteron....kan dette stemme?og hva kan jeg gjøre for å få det vekk? kan det ha med kost-hold å gjøre?tenker da på krydder og sterk mat. har også et lite problem til....i noen tillefeller kommer det blod i avføringen... ofte i forbindelse med sinne...kan dette være blødende mage-sår? venter spent på svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301242-utslett-p%C3%A5-rygg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei ! Kviseliknende utslett på ryggen kan ha sammenheng med hormonpåvirkning, både kroppens egne og tilført utenfra. Noen ganger ser vi at hormonbruk i forbindelse med kroppsbygging fører til akutte og meget alvorlig kviseutbrudd. Det kan også føre til vanskelig kontrollerbart sinne og aggresjon spesielt ifm rusmidler. Forskjellig hormonpåvirkning og spesielt kortison og kortisonliknende stoffer kan føre til sår og blødning i mage- og tarmslimhinnene. Utslettet på ryggen din kan være akne som kan behandles bl a med antibiotika. Vi regner ikke kostholdet som noen hovedårsak til slikt utslett. En annen mulighet kan være en annen form for overaktivitet i talgkjertlene som skyldes en sopp art; pityrosporum ovale, som gir små kviseliknende utslett spes på ryggen. I siste fall kan det være aktuelt å benytte e shampo (Fungoral) som blandes med litt vann før påsmøring og dusjes av etter 10 min, utføres et par ganger i uken. Når det gjelder blod i avføringen, kommer det oftest fra nedre deler av tarmsystemet og helst fra analområdet med sprekkedannelse. Da er blodet friskt rødt. Kommer det fra magesekken, er blodet mye mørkere. Jeg synes du skal ta deg en tur til fastlegen og gå igjennom det du lurer på samt få han til å se på ryggen din evt også diskutere tarmproblemene dine om ytterligere undersøkelser skulle være nødvendig. Med hilsen fra Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301242-utslett-p%C3%A5-rygg/#findComment-2440686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.