Gå til innhold

Noe rart med penis

Anbefalte innlegg

Gjest Oslomann30

Jeg er en mann på 30 år. Huden ytterst på forhuden har blitt veldig trang og ikke så fleksibel som den pleier å være. Det betyr at når jeg trekker forhuden tilbake, blir det en "ring" som er for trang for penishoden. Det går greit når penis er slapp, men i erigert tilstand blir det vanskelig. Har ikke prøvd dette. Har aldri hatt trang forhud og dette er noe som har kommet iløpet av de siste par månedene. Det er kun den ytterste delen av forhuden som er slik og det blir som sagt en slags "ring" rund penishodet når forhuden trekkes tilbake. Det er ikke vondt og det syns heller ikke i form av byller eller sår etc. Problemet er at denne delen av forhuden er for trang til å trekkes tilbake i erigert tilstand. Har brukt en kortison salve i en måned uten resultat. Håper dere kan gi meg noen gode svar. Takk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301386-noe-rart-med-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Din beskrivelse passer meget godt med en sykdom som er beslektet med Lichen sclerosis (meget komplisert langt navn som jeg ikke kommer på i farten). Det er en kronisk utvikling av trang og stiv hud som en ring, akkurat slik du beskriver. Etter det jeg vet er det ukjent jhva som forårsaker dette, men etter det jeg vet har det ingenting med smitte å gjøre. Det anbefales forskjellige varianter av kortosompreparater, men det (som du har selv erfart) ikke alltid noe hjep i det. Alternativ er kirurgisk behandling. Det høres drastisk ut, men det hjelper. Det kan være meget ubehagelig hvis du blir sittende med forhuden trukket tilbake og ikke får igjen. Da er kirurgi den eneste løsningen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301386-noe-rart-med-penis/#findComment-2440201
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...