Gjest Kvinne26 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg har herpes type 1 og lurer på om jeg har smittet min partner, som jeg vet ikke om har herpes fra før. Jeg hadde fått utbrudd få timer før (små blemmer som ikke vesket) da vi klinte. Hva er sannsynligheten for at han er smittet? Vil man ved kontakt med herpesblemmer alltid bli smittet? Uavhengig av om han har herpes fra før eller ble smittet av meg, vil han helt sikkert få utbrudd nå? Han utførte oralsex på meg etter å ha klint med meg, hva er sjansen for at smitten har sprett seg til kjønnsorganene mine? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301443-sannsynlighet-for-herpessmitte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei, Det er relativt sannsynlig at noen timer før utbruddet utskillte du virus og var smittefarlig. Ved noe intens "klining" er sjansen for overføring ganske stor, selv om det er neppe 100%. Spørsmål er om han har hatt herpes fra før. Hvis han har hatt får din overføring sannsynligvis ingen konsekvenser. Omtrent halvparten av unge voksne har hatt førstegangsinfeksjon. Mange uten aat de er klar over, fordi symptomene kan være meget svake. Det er rimelig at smitte blir overført til genitalia ved oral sex. Men siden du var herpes positiv fra før vil det neppe få noen konsekvenser. Det er meget vanlig at smitte overføres fra munnregionen til kjønnsorganene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301443-sannsynlighet-for-herpessmitte/#findComment-2440890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
portapro Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hei, Det er relativt sannsynlig at noen timer før utbruddet utskillte du virus og var smittefarlig. Ved noe intens "klining" er sjansen for overføring ganske stor, selv om det er neppe 100%. Spørsmål er om han har hatt herpes fra før. Hvis han har hatt får din overføring sannsynligvis ingen konsekvenser. Omtrent halvparten av unge voksne har hatt førstegangsinfeksjon. Mange uten aat de er klar over, fordi symptomene kan være meget svake. Det er rimelig at smitte blir overført til genitalia ved oral sex. Men siden du var herpes positiv fra før vil det neppe få noen konsekvenser. Det er meget vanlig at smitte overføres fra munnregionen til kjønnsorganene. Dumt spørsmål kanskje, men hvis man allerede har herpesviruset i kroppen i form av munnsår, så vil man ikke kunne overføre dette til kjønnsorganet via en annen person..? Har hatt munnsex med en jente da jeg hadde munnsår (selvfølgelig uten at jeg visste at munnsår og herpes var samme greie), og hun ble smittet. Jeg har aldri hatt blemmer eller sår på penis, men regner med at jeg kan ha fått herpes på kjønnsorganet for det? Isåfall, hvor stor er smittefaren når man ikke har blemmer etc? Hvilke andre symtomer opplever menn når man har et herpesutbrudd uten blemmer og sår? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301443-sannsynlighet-for-herpessmitte/#findComment-2441902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.