Gå til innhold

Kjærestetur uten barn - hvor?

Anbefalte innlegg

Hvor drar dere på kjærestetur uten barn? Vil gjerne overraske mannen med en langhelg i sommer, men er litt fattig på idéfronten. Han er av typen som liker at det skjer litt, å bare sitte på en solstol hele dagen er ikke hans greie.

Som småbarnsforeldre med nyanskaffet rekkehus er vi ikke så skrekkelig rike, så billige forslag taes i mot med takk :o)

(Denne ligger også på Foreldre - småbarn)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301485-kj%C3%A6restetur-uten-barn-hvor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste koster jo litt, men telt er jo ikke så dyrt. Dere kan ta danskeferja, eller dra over til sverige?

Eller kanske dere vil på quartfestivalen, eller annen festival? I kristiansand kan dere da boltre dere på hamresanden strand, eller en campingplass i sentrum, ta dagstur med Øya til Lillesand. Dra når det er Lillesandsdagene, da er det livlig. DEt finnes campingplass der også. Utelivet er koselig uansett hvor du er på sørlandet, på sommeren. Lei en liten båt som dere kan ta dere ut på en holme med, eller kjør med fraktbåt ut på dagstur. Så kan dere ta dyreparken en dag, og hoppe i fallskjerm en annen dag :)

Det er mye man kan gjøre som ikke koster skjorta.

Gjest et forslag

Jeg vil det samme, så jeg må se på dine tips.

Vi har heller ikke så god råd, og først kommer besøk til famile.

Men jeg har hørt om et spahotell i Hjelmeland i Rogaland som skal være flott! Der er det også natur så man kan gå turer eller dra på fisketur. Dere kan da også ta båten til Stavanger om dere vil finne på noe der.

Annonse

Det meste koster jo litt, men telt er jo ikke så dyrt. Dere kan ta danskeferja, eller dra over til sverige?

Eller kanske dere vil på quartfestivalen, eller annen festival? I kristiansand kan dere da boltre dere på hamresanden strand, eller en campingplass i sentrum, ta dagstur med Øya til Lillesand. Dra når det er Lillesandsdagene, da er det livlig. DEt finnes campingplass der også. Utelivet er koselig uansett hvor du er på sørlandet, på sommeren. Lei en liten båt som dere kan ta dere ut på en holme med, eller kjør med fraktbåt ut på dagstur. Så kan dere ta dyreparken en dag, og hoppe i fallskjerm en annen dag :)

Det er mye man kan gjøre som ikke koster skjorta.

Takk for tips! Å leie båt var en bra ide.

Gjest Elextra

Reis et sted som ikke er altfor interessant, så dere får nok til hverandre!

Jeg mener - har dere Roma, Venezia eller Paris utenfor døren er det stor fare for at dere blir for slitne til bare å nyte hverandres selskap ;).

Har hørt Riga skal passe godt i så måte! :)

Gjest Elextra

Reis et sted som ikke er altfor interessant, så dere får nok til hverandre!

Jeg mener - har dere Roma, Venezia eller Paris utenfor døren er det stor fare for at dere blir for slitne til bare å nyte hverandres selskap ;).

Har hørt Riga skal passe godt i så måte! :)

''Reis et sted som ikke er altfor interessant, så dere får nok til hverandre!''

Reis et sted som ikke er altfor interessant, så dere får nok TID til hverandre, skulle det stå

Annonse

Takk for tips! Men gubben har vært der noen ganger tidligere, så jeg lurer på om jeg skal gå for Åsemor sin ide og teste ut Krakow. Høres spennende ut :o)

Et godt valg. Jeg har vært i Krakow èn gang, og det er en flott by.

Pass på å få med dere saltgruvene i Wielizcka. En underjordisk opplevelse med saltskulpturer og figurer laget av gruvearbeiderne. Høydepunktet er en katedral under jorden med bl.a. lysekroner laget av salt.

Wielizcka ligger rett på utsiden av Krakov.

http://www.muzeum.wieliczka.pl/

''Reis et sted som ikke er altfor interessant, så dere får nok til hverandre!''

Reis et sted som ikke er altfor interessant, så dere får nok TID til hverandre, skulle det stå

Det har du i grunnen helt rett i :o) Vi har ikke vært alene sammen siden eldstemor ble født i 2005, så vi har litt å ta igjen!

Et godt valg. Jeg har vært i Krakow èn gang, og det er en flott by.

Pass på å få med dere saltgruvene i Wielizcka. En underjordisk opplevelse med saltskulpturer og figurer laget av gruvearbeiderne. Høydepunktet er en katedral under jorden med bl.a. lysekroner laget av salt.

Wielizcka ligger rett på utsiden av Krakov.

http://www.muzeum.wieliczka.pl/

Tusen takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...